صدور مجوز پرواز انسان با پهپاد

اگر به زودی به آسمان نگاه کرده و یک شیء بسیار بزرگ و عجیب را در حال پرواز دیدید، چندان شگفت زده نشوید زیرا انستیتوی سیستم های خود مختار ایالات نوادا در آمریکا به تازگی مجوز انجام پرواز آزمایشی برای پهپادهای مخصوص حمل انسان را صادر کرده است.

یکی از افراد برجسته فعال در این پروژه نیز اعلام کرده است که می توان در آینده ای نه چندان دور انتظار راه اندازی طرحی به نام تاکسی پهپادی را داشت.

این مجوز در اختیار شرکتی چینی به نام EHang قرار گرفته شده است که بتواند پهپاد خود با نام passenger-toting 184 را برای حمل و نقل انسان ها در آسمان مورد آزمایش قرار بدهد. البته یکی از اهداف اصلی این پروژه نیز این است که این شرکت بتواند قابلیت و ارزش استفاده این سری از پهپادها را به مراکز هوانوردی ایالات متحده اثبات کند.

تعیین محل پرواز این پهپادها می تواند یک چالش بزرگ باشد و بدون شک با محدود کردن آنها به محیط های حفاظت شده، تنها شاهد کاهش کاربری این دستگاه ها خواهیم بود. پیش بینی می شود که این پهپادها برای گسترش گردشگری در نوادا به کار گرفته شوند. برای نمونه یکی از افراد برجسته فعال در این پروژه نیز اعلام کرده است که می توان در آینده ای نه چندان دور انتظار راه اندازی طرحی به نام تاکسی پهپادی را داشت.

حال شهرهایی مانند لاس وگاس در این ایالت را می توان میزبان بالقوه این طرح دانست زیرا گردشگران بدون ماندن در ترافیک خواهند توانست تا با کمک تاکسی پهپادی، خود را از مسیر آسمان به مرکز گردشگری مورد نظر برسانند و با توجه به ساختار اقتصادی ویژه این شهر، این سیستم می تواند به یک سامانه بسیار محبوب بدل گردد.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا