عرضه نرم افزار همراه برای مبارزه با بمب گذاری در یورو 2016

شاید هیچ دوره ای از رقابت های بین المللی فوتبال تا به امروز به اندازه مسابقات جام ملت های اروپای 2016 با ترس از حملات تروریستی همراه نبوده است. کشور فرانسه به عنوان میزبان این مسابقات در تلاش است تا امنیت رقابت ها را حفظ کند و در این راستا نیز هر آنچه که در توان دارد را به مرحله انجام در آورده است.

در صورتی که حمله تروریستی رخ بدهد، این نرم افزار به افراد حاضر در منطقه دستورات امنیتی خاص را ارائه خواهد کرد و برای نمونه به آنها خواهد گفت که چه زمانی باید بر روی زمین دراز کشیده و یا چه زمانی برای انتقال خود به نقطه ای خاص اقدام کنند.

برای حفاظت از تماشاگران این مسابقات، تعداد 90 هزار نیروی امنیتی به کار گرفته شده اند که شامل 42 هزار پلیس محلی، 30 هزار ژاندارم، 10 هزار نیروی نظامی و 13 هزار نیروی امنیتی شخصی هستند. با این حال به نظر نمی رسد که تنها نیروهای انسانی برای امنیت مد نظر فرانسوی ها کافی باشد زیرا این کشور سناریوهای مواجهه به بحران را برای 30 مدل حمله مختلف در نظر گرفته است.

البته با توجه به حمله تروریستی و انفجار انجام شده در فرانسه در طول چند ماه گذشته، این امور چندان عجیب به نظر نمی رسند. با این حال به تازگی نرم افزار ویژه ای طراحی شده است که می تواند افراد را از پتانسیل حمله تروریستی با خبر سازد. به این ترتیب تماشاگران با خبردار شدن از احتمال وقوع حمله در یک نقطه خاص، از ازدحام در آنجا و یا رفتن به آن منطقه پرهیز خواهند کرد.

این نرم افزار با نام SAIP (مخفف System to alert and inform the population به معنای سیستمی برای هشداردهی و آگاه سازی جمعیت) طراحی و عرضه شده است. همچنین در صورتی که حمله تروریستی رخ بدهد، این نرم افزار به افراد حاضر در منطقه دستورات امنیتی خاص را ارائه خواهد کرد و برای نمونه به آنها خواهد گفت که چه زمانی باید بر روی زمین دراز کشیده و یا چه زمانی برای انتقال خود به نقطه ای خاص اقدام کنند.

هشدارهای این برنامه بر اساس 8 نقطه جغرافیایی مختلف طراحی شده است که شامل استادیوم ها، مناطق پخش بازی بر روی نمایشگرهای بزرگ و … هستند. شایان ذکر است که این نرم افزار بر روی پلتفرم های همراه اندروید و iOS قابل دسترسی و دانلود خواهد بود.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا