ایران مسوول راه اندازی فن بازار کشورهای اسلامی شد

 دکتر 'مجید متقی طلب' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره برخی دستاوردهای پانزدهمین اجلاس مجمع عمومی کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) گفت: در این اجلاس که هفته گذشته در پاکستان گشایش یافت، با رایزنی هایی که صورت گرفت علیرغم کارشکنی ها و شیطنت های برخی کشورها، خوشبختانه در ارتباط با شبکه پارک های علم و فناوری، دو موضوع در قطعنامه تصویب شد.

وی افزود: یکی از مصوبات اجلاس مربوط به ایجاد فن بازار کشورهای اسلامی بود که موضوع بسیار مهمی به شمار می آید که باید با محوریت شبکه پارک های کشورهای اسلامی (INSTP ) روی آن کار شود.
متقی طلب خاطرنشان کرد: ما به عنوان دبیرخانه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی (مستقر در پارک علم و فناوری گیلان) مسوول شدیم که ساختار و تشکیلات پیشنهادی و طرح ایجاد فن بازار کشورهای اسلامی را ظرف سه ماه آماده کنیم و به دبیرخانه کامستک تحویل دهیم.
وی از ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر به عنوان دیگر مصوبه اجلاس کامستک یاد کرد و گفت: هر دو مصوبه که به نوعی، مکمل یکدیگر هستند جزو مصداق های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان محسوب می شوند و راه اندازی فن بازار و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر، در راستای حمایت از توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی و کاهش وابستگی آنها به سرعت دنبال خواهد شد.
سی و امین نشست کمیته اجرایی و پانزدهمین اجلاس مجمع عمومی کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی موسوم به 'کامستِک' (COMSTECH) روز سه شنبه (11 خردادماه) با حضور رئیس جمهوری پاکستان، به میزبانی اسلام آباد آغاز به کار کرد.
در این اجلاس، جمعی از وزرای علوم و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی حضور داشتند و دکتر 'وحید احمدی' معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز در راس هیاتی به نمایندگی از ایران در این گردهمایی شرکت کرد.
از موضوعات مهم مطروحه در این اجلاس سه روزه می توان به بررسی 'برنامه عمل 10 ساله دوم (1025-2016)علم و فناوری کشورهای اسلامی' اشاره کرد.
بررسی فعالیت های کامستک و نهادهای زیر مجموعه آن، بررسی برنامه و بودجه، گزارش کشورهای عضو در خصوص دستاوردهای آموزش عالی و علوم و فناوری و انتخاب اعضای جدید کمیته اجرایی از دیگر مباحثی بود که در دستور کار این اجلاس قرار داشت. جمهوری اسلامی ایران از سال 1389 تاکنون عضو کمیته اجرایی کامستک بوده است.​

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا