افزایش تاثیر فعالیت های فناورانه در ارتقای اعضای هیات علمی

 دکتر وحید احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی سال جاری، میزان فعالیت افراد در حوزه توسعه فناوری، خلاقیت، نوآوری، اجرای طرح های تحقیقاتی با بیرون از دانشگاه و پژوهشگاه و حتی تاسیس شرکت های دانش بنیان، همگی جزو امتیازاتی است که درنظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه امتیازات ارتقای اعضای هیات علمی در سال جاری، متناسب با رویکرد وزارت علوم تغییر کرده و تقویت شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس این تغییرات، کسانی که دارای طرح های تحقیقاتی ارتباط با صنعت هستند، امتیاز ویژه می گیرند بنابراین میزان امتیازات آنها نسبت به قبل، افزایش یافته است.
به گفته احمدی، تغییرات صورت گرفته در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی، نهایی شده است و برای عملیاتی شدن در سال جاری، طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

** وزارت علوم، تنها مرجع صدور مجوز پارک های علم و فناوری کشور
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با تاکید بر اینکه تنها مرجع صدور مجوز تاسیس پارک های علم و فناوری کشور وزارت علوم است، گفت: طبق قانون، دو وزارتخانه علوم و بهداشت، مراجع صدور مجوز مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور هستند و طبق توافق صورت گرفته، مرجعیت صدور مجوز پارک ها را وزارت علوم برعهده گرفته است اما در مورد مراکز رشد، شورای گسترش وزارت بهداشت برای مراکزی که در حوزه های علوم پزشکی فعالیت می کنند مجوز صادر می کند و شورای گسترش وزارت علوم نیز عهده دار صدور مجوز مراکز رشد دیگر حوزه ها است.
وی در خصوص چگونگی تاسیس مراکز رشد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه ها نیز اظهار کرد: اخیرا توافق کردیم برای فعالیت مراکز رشد در دانشگاه آزاد، بررسی های اولیه در دانشگاه آزاد صورت گیرد و سپس مراحل بعدی شامل موافقت اصولی و صدور مجوز در وزارت علوم دنبال شود.
احمدی افزود: تمام مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی اعم از دانشگاه آزاد، علمی کاربردی، مراکز تحقیقات کشاورزی و جهاد دانشگاهی (حوزه های غیرپزشکی) برای راه اندازی مرکز رشد یا پارک علم و فناوری باید از وزارت علوم مجوز بگیرند تا بتوانند از تسهیلات پیش بینی شده در قانون بهره مند شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا