تجویز مناسب ترین دارو برای افسردگی با کمک یک آزمایش خون جدید

 پزشکان در حال حاضر برای درمان افسردگی، با تکیه بر آزمون و خطا دارو تجویز می کنند به این معنی که در حدود نیمی از موارد، اولین نمونه داروهای تجویز شده موثر نیستند.اما محققان کالج کینگ لندن می گویند که بررسی خون بیمار می تواند به پزشکان در تشخیص درمان دقیق کمک کند.آنها می گویند: بیمارانی که نتیجه آزمایش التهاب آنها مثبت است، از همان ابتدا به درمان تهاجمی تری نیاز دارند.این محققان آزمایش خون خود را روی گروه کوچکی از افراد یعنی 140 بیمار مبتلا به افسردگی امتحان کرده اند و می گویند که برای بررسی کارایی این آزمایش در جهان واقعی به آزمایش بزرگتری نیاز است.

این آزمایش خون که شرح آن در مجله بین المللی Neuropsychopharmacology آمده، نتیجه سال ها بررسی و تحقیق است و در آن، دو نشانگر خاص التهاب – مولفه ای به نام ماکروفاژ عامل مهارکننده مهاجرت (MIF) و دیگری به نام اینترلوکین -1beta جستجو می شود.
محققان در این مطالعه متوجه شدند که بیماران مبتلا به سطوح بالای این دو نشانگر به داروهای ضد افسردگی متعارف به نام SSRI و تری سیکلیک ها، واکنش نمی دهند.
پروفسور 'کارمین پاریانت' که ریاست محققان را بر عهده داشت، گفت: این اطلاعات می تواند به درمان افراد کمک کند. به عبارت دیگر، حدود یک سوم از بیماران ممکن است این نشانگرهای التهابی را داشته باشند که از نظر ما باید تحت درمان تهاجمی تری قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد که داروهای ضد افسردگی بی خطر هستند اما می توانند عوارض جانبی داشته باشند.به گمان این محقق انگلیسی، التهاب در واقع واکنش بدن به استرس است و در عین حال، مانعی در برابر روش دارو درمانی است.
بالا بودن سطح التهاب می تواند در فرآیندهای بیولوژیکی مشابه که برای اثرگذاری داروهای ضد افسردگی حیاتی است، اختلال ایجاد کند.
محققان کالج کینگ لندن هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مصرف داروهای ضد التهاب در کنار داروهای ضد افسردگی می تواند کمک کننده باشد یا خیر. به گزارش ایرنا از بی.بی.سی نیوز،آنها در عین حال بیماران را از تغییر خودسرانه مصرف دارو و یا رو اوردن به داروهای ضد التهاب بدون تجویز پزشک برحذر داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا