استارتاپ ها برای جلب سرمایه‌ گذاران در دانشگاه خاتم دورهم گردآمدند

 شهاب جوانمردی عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران بر لزوم فراگیر شدن موضوع نوآوری در جامعه تاکید کرد و گفت: تقریبا همه ما باور داریم که نوآوری جزء جدانشدنی توسعه کسب‌ و کارها است. اما آیا آنچه که امروز در ایران روی می‌دهد آیا این موضوع محتوم به سرنوشتی شیرین و خوشایند خواهد شد؟
وی بررسی در خصوص دو موضوع را ضروری دانست و افزود: موضوع اول در خصوص ایده‌ها می باشد که چطور ایده ‌های مهم را از ایده ‌های سطحی تشخیص داده و چقدر این ایده‌ها برگرفته از نیازمندهای جامعه، صنایع و خانواده‌ها هستند و چه بخشی از آنها ممکن است کپی‌برداری از نقاط دیگر دنیا باشد.
به گفته جوانمردی، موضوع دوم فاصله ذهنی میان ایده ‌پردازان، استارتاپ‌ ها، سرمایه‌ گذاران و توقعاتی است که آنها از یکدیگر دارند، می باشد که بخشی از این موضوع به عدم بلوغ طرفین و بخشی نیز ناشی از این است که طرفین باید از خواسته ‌ها، استراتژی ‌ها و راهبردهایشان قدری بیشتر بدانند.
در ادامه این برنامه،‌ میزگردی پیرامون سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌آپ‌ها شکل گرفت.
حسین صابری، معاون توسعه فناوری پارک پردیس در پاسخ به اینکه نقش نهادهای حاکمیتی در تسیهل سرمایه‌گذاری خطرپذیر چیست؟ گفت: همه سازوکارهای قانونی لازم در این خصوص هنوز ایجاد نشده است، اما مسلما سلایق همه مجریان و شتابدهنده‌ها باید در این اکوسیستم در نظر گرفته شود. 
مصطفی نقی‌پورفر، مدیرمرکز نوآوری یکی از شرکتهای بخش خصوص نیز در توصیف ویژگی‌های یک سرمایه‌گذار خوب گفت: استارتاپ در مراحل اولیه ریسک بالایی دارد، بنابراین سرمایه‌گذار باید تحمل بالایی داشته باشد و مشخص کند که می‌خواهد از چه مرحله‌ای وارد سرمایه ‌گذاری شود. 
خبریو، تهاتری، تله‌طب، قلمستون، پرواز روح و 3DFast طرح‌هایی بودند که مجریان آنها با شرح چکیده‌ای از خدمات و محصولات آنها، درصدد جذب سرمایه‌گذار برای توسعه ایده‌هایشان به طرح‌های تجاری و تبدیل آنها به شرکت بودند.
'خبریو'، سامانه پایش و پردازش اخبار وب فارسی است که خبر را از میان صدها وب‌سایت و خبرگزاری پیدا و خلاصه‌سازی کرده و متناسب با رفتار کاربر بصورت هوشمند عمل می‌کند. این سامانه در حال حاضر از 600 وب‌سابت فارسی و 360 وب‌سایت انگلیسی زبان پشتیبانی می‌کند و 80 کاربر دارد. 
'تهاتری'، مبتنی بر عرضه و تقاضا در حوزه املاک شکل گرفته و الگوریتم آن به گونه‌ای طراحی شده که هر فرد می‌تواند تشخیص دهد دارایی چه فرد دیگری را بگیرد. قدرت تحلیل جریان بازار با نشان دادن فرصت‌های سرمایه گذاری از ویژگی‌های این طرح است. این طرح در حال حاضر در مناطق یک و سه تهران با 280 مشتری فعال است. 
'تله‌طب'، اما امکان ویزیت و مشورت کردن با پزشک متخصص را به کاربر می‌دهد. یک هزار کاربر و 35 پزشک تاکنون با این طرح همراه شده‌اند. 
'قلمستون'، پلت‌فرمی است که امکان تولید و بارگذاری ویدئوهای آموزشی چند دقیقه‌ای را به مخاطب می‌دهد. از سوی دیگر دانشجویان و دانش‌آموزان نیز خریداران این ویدئوها خواهند بود. قلمستون هم‌اینک بیش از 600 محتوا و 424 کاربر دارد.
'پرواز روح'، اما یک بازی رایانه‌ای است. مجریان طرح می‌گویند تولید این بازی از تیرماه سال گذشته آغاز شده و تکمیل شدنش احتمالا تا پنج ماه دیگر به طول می‌انجامد. به گفته آنها تاکنون پنج ناشر تایید کرده‌اند که حاضر به انتشار این بازی هستند.
به گزارش ایرنا از شرکت فناپ،'3DFast' امکان استفاده از خدمات آنلاین چاپ سه‌بعدی و فروشگاه محصولات سه‌بعدی را به کاربران می‌دهد. تاکنون 23 تامین‌کننده در تهران برای همکاری با مدیران این سایت اعلام آمادگی کرده‌اند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا