نتایج خطرناک ۶۰۰ آزمایش بر روی ۲۵ نوع تنباکوی قلیان

دکتر محمدرضا مسجدی در حاشیه دهمین جلسه ستاد کشوری کنترل و پیشگیری از دخانیات که روز یکشنبه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به مردمی بودن جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، افزود: سعی می کنیم باعث دغدغه و توجه بیشتر حاکمیت و مردم نسبت به مصرف دخانیات شویم و از ظرفیت مردمی استفاده کنیم زیرا ۸۸ درصد مردم دخانیات مصرف نمی کنند اما عوارض آن، گریبان تمام افراد جامعه را می گیرد.

وی گفت: بر اساس تحقیقی که وزارت بهداشت با انجام ۶۰۰ آزمایش بر روی ۲۵ محصول متداول تنباکوی قلیان در ایران انجام داده، به این نتیجه رسیده که در تنباکوی قلیان ۸۰ درصد مواد افزودنی و تنها ۲۰ درصد تنباکو است و واقعا خطرناک است.

مسجدی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت که گفته است «قلیان تفریح نیست بلکه مصیبت است»، افزود: در صورت ادامه روند مصرف قلیان تا سال های آینده، میزان بیماری های های مختلف مانند سرطان، بیماری های مزمن تنفسی، سکته های مغزی و قلبی در افراد جوان افزایش می یابد.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه ما مخالف تفریح و شادی فرزندان و مردم کشور نیستیم، گفت: شادی های سالم می تواند با مصرف چای، میوه، آبمیوه بستنی و تنقلات همراه باشد و لازم نیست که به بدن خود، سم وارد کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگسازی برای کاهش مصرف دخانیات در کشورف خاطرنشان کرد: تا وقتی فرهنگ صحیح عدم مصرف دخانیات را به حانواده ها نبریم وضعیت خطرناک خواهد بود.

به گزارش مهر، مسجدی در خصوص مصرف دخانیات و به ویژه سیگار در بین دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم، اظهار داشت: یکی از برنامه های خوب وزارت علوم در سال جاری، تحقق برنامه دانشگاه بدون دخانیات است که توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است اما تمام دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت باید به سمت دانشگاه بدون دخانیات حرکت کنند

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا