ضرورت انسجام کشورهای اسلامی برای اثرگذاری در حوزه علم و فناوری

سیدحسین ساجدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درخصوص زیرساخت علم و فناوری در کشورهای اسلامی و افول دوران طلایی آنها در این عرصه افزود: در جهان اسلام باید انسجام و همکاری­ها بیشتر شود تا در آینده علم و فناوری­ اثرگذارتر باشند.
وی بیان کرد: ما به یک برنامه­ریزی و آیین­نامه اجرایی با پیش­بینی دویست ساله احتیاج داریم تا به آنچه که از دست داده‌ایم، برسیم.
ساجدی در مورد نقش اعطای جوایز علمی در توسعه علم و فناوری کشورها گفت: انسان به تناسب پیشرفت و رشد، نیازمند تشویق و ترغیب است و باید در این راستا روش‌های شویقی با اعطای جوایز متفاوت باشد.
وی درخصوص رویکرد جایزه مصطفی (ص) و تاثیرگذاری آن در رشد و توسعه علم و فناوری اظهار کرد: هرچه راجع به اعطای این جایزه‌ شنیده‌ام، اظهار خوشحالی و سربلندی بوده است، حتی کشورهای غیراسلامی نیز گفته اند که انتخاب خانم یینگ و آقای یاغی به عنوان برگزیدگان نخستین دوره اعطای این جایزه بسیار انتخاب شایسته‌ای بوده است.
رئیس موسسه طرح و توسعه علم و فناوری ایرانیان در مورد اهداف صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) گفت: اینکه در تامین بودجه این جایزه وابسته به دولت نباشیم نیز بسیار مهم است؛ این جایزه به طور مستقل و بدون وابستگی به دولت مدیریت می شود و در این مسیر موفق خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا