افزایش تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در شاخص استنادات مقالات

دکتر شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای شاخص H-Index برابر یا بیشتر از 15 در پایان ماه می سال 2016 با 37 درصد افزایش از 245 نفر به 335 نفر رسیده است.

دکتر آخوند زاده اظهار داشت: شاخص هیرش یا H-Index از شاخص‌های مهم علم سنجی است که در سال ۲۰۰۵ به منظور محاسبه و نمایش توام کمیت و کیفیت برونداد علمی پژوهشگران معرفی شد. به این ترتیب که شاخص h یک پژوهشگر عبارت است ازh تعداد از مقالات وی که به هرکدام حداقل h بار استناد شده باشد. در نیمه نخست نوامبر سال 2015 میلادی، تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای شاخص H-Index برابر یا بیشتر از 15 مشتمل بر 245 نفر بوده است. خوشبختانه این تعداد در پایان ماه می سال 2016 میلادی با 37 درصد افزایش به 335 نفر رسیده که این اطلاعات از طریق سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قابل مشاهده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی"Iranian Scientometric Information Database" با عنوان اختصاری ISID در سال 1394 با هدف گردآوری و ارائه شاخص‌های معتبر و روزآمد علم سنجی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت طراحی، پیاده سازی و اجرا شده و از طریق آدرس http://isid.research.ac.ir در دسترس همگان قرار گرفته است.

در حال حاضر، شاخص‌های علم سنجی بیش از 17500 نفر عضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از طریق این پایگاه ارائه و روزآمد می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا