پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا با چترهوشمند

تاکنون دستگاههای زیادی معرفی شده‌اند که با کمک یک اپلیکیشن تلفن همراه به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا می‌پردازند، اما چتر "تارابلا" بطور مستقل و بدون کمک دستگاه بیرونی به این کار می‌پردازد.

این چتر در زمان عدم استفاده در یک محل شارژ دیواری قرار می‌گیرد و از بارومتر دیجیتالی داخلی خود برای نظارت بر فشار هوای جوی در هر 35 ثانیه یکبار استفاده می‌کند.

این دستگاه همچنین با استفاده از یک نم‌سنج آنبرد به پیگیری رطوبت هوا می‌پردازد. یک ریزپردازشگر با پردازش داده‌ای این دو حسگر، وضع هوا را بر اساس تغییرات میزان فشار و رطوبت در طول زمان پیش‌بینی می‌کند.

کاربران بوسیله یک نمایشگر ال‌ای‌ای تغییر رنگ دهنده بر روی دسته چتر از بارش احتمالی باران باخبر می‌شوند. اگر این نمایشگر شفاف باشد، آسمان برای شش ساعت آینده صاف یا نیمه ابری باقی خواهد ماند؛ اما نمایشگر نسبتا آبی نشانگر آسمان کاملا ابری و آبی پررنگ نشانگر بارش باران است.

به گزارش ایسنا،همچنین این چتر بطوری طراحی شده که به کاربر در مورد جا گذاشتن آن در مناطق مختلف با یک ردیاب بی‌سیم خبر می‌دهد.

در نوک این چتر نیز یک ال‌ای‌دی قرار دارد که می‌تواند برای قابل مشاهده کردن کاربر برای خودروها در روزهای بارانی فعال شود.

این چتر اکنون برای کسب سرمایه در سایت ایندیگوگو قرار گرفته و قیمت آن 89 دلار اعلام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا