ملی شدن صنعت نفت، نقطه عطفی در تاریخ ایران است

 دکتر علی عباسپور در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت نفت افزود: دانشجویان با برگزاری مراسم ها و فعالیتهای علمی و پژوهشی، علاوه بر معرفی دانشگاه ، با کسب تجربه و افزایش سطح علمی، گام مهمی برای آماده سازی خود به منظور ورود به صنعت در آینده بر می دارید.عباسپور با بیان اینکه تا امروز به آنچه که در ملی شدن صنعت نفت مدنظر داشته ایم به طور صد در صدی دست نیافته ایم، اضافه کرد: وظیفه دانشگاه ها و دانشکده های مرتبط با صنعت نفت، پرورش و تربیت متخصصین مورد نیاز این صنعت برای شکوفایی و بی نیازی هرچه بیشتر آن است.

وی با اشاره به فعالیت چندین دانشکده تخصصی نفت در پس از انقلاب گفت: این دانشکده ها که از آن جمله می توان به دانشکده نفت دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر اشاره کرد، با کمکهای وزارت نفت فعال شدند. 

عباسپور ادامه داد:امیدواریم با توجه به فعالیت های بسیار چشمگیر دانشکده مهندسی نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات کمک و توجه بیشتری از سوی وزارت نفت به این ظرفیت علمی معطوف شود .

رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به واگذاری مطالعات مخازن نفتی از سوی وزارت نفت به دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: این فرصت، فضای بسیار مناسبی را برای متخصصین دانشگاهی ایجاد کرده است. دانشجویان و اساتید این حوزه می توانند با فعالیت در این زمینه نیاز کشور را به شرکت های خارجی برای مطالعه مخازن نفتی بی نیاز سازند. 

عباسپور در پایان گفت :شما جوانان نسل پیشرو و آینده سازی هستید که می توانید با کسب علم روز و انجام تحقیقات و پژوهش های خود در شکوفایی هرچه بیشتر ایران اسلامی گام های موثری بردارید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا