اجداد ساکنین امروزی ماداگاسکار، مهاجران آسیائی هستند

پژوهش های جدید انجام شده و شواهد و مدارک زبانی و ژنتیکی نشان می دهد که اجداد ساکنان امروزی جزیره ماداگاسکار در جنوب شرقی قاره آفریقا  ؛ مهاجرانی هستند که قرن ها پیش از  آسیای جنوب شرقی به این مناطق مهاجرت کرده اند.

تاریخ گذاری رادیوکربن دانه های سوخته نشان می دهد که در دوره سال های 700 تا 1200 میلادی محصولاتی همچون ارزن، لوبیا چشم بلبلی و ذرت خوشه ای در ساحل شرق آفریقا رشد داده شده اند در حالی که در این محل محصولات آسیایی مانند برنج، ماش و پنبه کمیاب بوده است.

گزارش های علمی نشان می دهند که شاید آسترونزی ها Austronesian بین هزار تا هزار و دویست سال پیش در ماداگسکار سکونت داشته اند. این تحقیقات جدید توسط یک تیم بین المللی از دانشمندان به سرپرستی آلیسون کروتر از باستان شناسان دانشگاه کوئینزلند در استرالیا انجام شده است که در آن بیش از دو هزار و چهارصد محصول باستانی از بیست سایت باستان شناسی در ساحل شرقی آفریقا، ماداگاسکار و جزایر کومورو که بین ماداگاسکار و سواحل آفریقا قرار گرفته، جمع آوری شده است.

تاریخ گذاری رادیوکربن از دانه های سوخته نشان می دهد که در دوره سال های 700 تا 1200 میلادی محصولاتی همچون ارزن، لوبیا چشم بلبلی و ذرت خوشه ای در ساحل شرق آفریقا رشد داده شده اند در حالی که در این محل محصولات آسیایی مانند برنج، ماش و پنبه کمیاب بوده است. اما در همین زمان کاشت محصولات آسیایی در جزایر کومور و ماداگاسکار رایج بوده اند. اگر چه در آن زمان برنج و ماش در هند پرورش داده می شد، با این حال دیگر محصولات رایج هند در ماداگاسکار و دیگر جزایر پیدا نشده اند.  

علاوه بر این نیکول بویون از موسسه علم تاریخ بشر ماکس پلانک اعلام کرد: در نهایت ما یک نشانه از این گسترش آسترونزی ها در اختیار داریم. بر پایه این پزوهش می توان نمودار دقیق تری از روند مهاجرت انسان ها به قاره آفریقا و یکجا نشینی و کشاورزی را در این مناطق ترسیم کرد.

منبع: archaeology

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا