توجه مسکو به گسترش همکاری ها با تهران

راگوزین امروز (چهارشنبه) در آغاز سومین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مقر نخست وزیری روسیه گفت: مسکو گسترش همکاری ها با تهران را ارزشمند و پر دستاورد می داند و برای آن اهمیت قائل است و به همین دلیل مقام های عالیرتبه مسئول کنترل و نظارت بر توسعه مناسبات هستند.
وی در این نشست که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد، همچنین به موافقتنامه همکاری میان طرف روسی و ایرانی در زمینه سرمایه گذاری اشاره کرد که قرار است امضا شود.
«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در حال گسترش است، گفت: مشکلات در همکاری های دوجانبه در حال رفع است و ابتکار تشکیل کمیسیون عالی همکاری های فناوری در مناسبات دو کشور تحول ایجاد کرده است.
وی افزود: از زمان برگزاری نمایشگاه هوافضای مسکو در ماه اوت 2015 تا کنون موافقتنامه های زیادی بین دو کشور امضا شده و این واقعیت نشان می دهد که دستاورد مبادله هیات ها، بسیار خوب بوده است.
در نشست امروز هیات های ایرانی و روسی، نتایج مذاکرات کارگروه های ذیل کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه، راهکارهای گسترش و تعمیق همکاری های فناوری و پیگیری مصوبات نشست های پیشین بررسی شد.
کمیسیون عالی همکاری های فناوری با هدف پیگیری، راهبری، مدیریت و رفع موانع روابط در این حوزه مرداد سال 1394به ریاست ستاری و راگوزین شکل گرفت. 
براساس رایزنی ها ومذاکرات دو سال گذشته، نزدیک 40 پروژه در زمینه های مختلف از جمله نانو و بیو تکنولوژی، تجهیزات پزشکی، درمان بیماری های صعب العلاج، علوم شناختی، روابط دانشگاهی و حوزه های مشابه برای شروع همکاری های تازه مطرح شد که برخی نهایی شده و بخشی نیز در حال مذاکره است.
به گزارش ایرنا، ستاری روز دوشنبه در راس یک هیات بلندپایه علمی و فناوری وارد مسکو شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا