رویکرد شرکت های داروسازی اروپا به طب سنتی شرقی

شرکت های داروسازی در اتحادیه اروپا به تازگی رویکرد مناسبی نسبت به داروهای گیاهی شرق آسیا نشان داده و از برخی از ترکیبات این گیاهان برای ساخت داروهای خود استفاده می کنند.  در همین زمینه پرفسور گرهارد فرانز از مدیران ارشد و پژوهشگر مرکز داروسازی اتحادیه اروپا اعلام کرد: گیاهان داروئی کشور چین دارای استاندارد بالای کیفیتی بوده و می تواند بخش بزرگی از بازارهای درمانی را در سطح جهان به خود اختصاص دهد.

گیاهان داروئی شرق آسیا در مرکز داروسازی اتحادیه اروپا تحت آزمایش های متعددی قرار گرفته و بحث های زیادی درباره این داروها انجام شده و در نهایت، کارآمد و قابل استفاده بودن این داروها مورد تائید تمامی 37 عضو این مرکز قرار گرفت.

این مساله به تازگی و در پی برگزاری کنفرانسی بین المللی با موضوع رویکرد جهانی به گیاهان داروئی در شهر هانگ ژو مرکز استان ژجیانگ مطرح شد. گفتنی است در این کنفرانس همچنین اعلام شد ، گیاهان داروئی مورد نظر در مرکز داروسازی اتحادیه اروپا تحت آزمایش های متعددی قرار گرفته و بحث های زیادی درباره این داروها انجام شده و در نهایت، کارآمد و قابل استفاده بودن این داروها مورد تائید تمامی 37 عضو این مرکز قرار گرفت.

گفتنی است هدف اصلی برگزار کنندگان این کنفرانس، معرفی و شناسائی تمامی 300 گیاه داروی مشهور چین در سطح جهان است.  در این میان مواردی مانند استفاده نادرست از گیاهان داروئی یا استفاده اشتباه از گیاهان مشابه در کنار مشکلاتی مانند آلودگی گیاهان با فلزات سنگین و حشره کش های میکروبی از مهمترین مسایلی است که در مسیر توسعه و استفاده از داروهای سنتی چینی وجود دارد.

در همین رابطه ژو رون لونگ ، قائم مقام کمیسیون بهداشت و سلامت خانواده در استان ژجیانگ اعلام کرد:

با توجه به فقدان استانداردهای کیفیت، صنعت داروهای سنتی و گیاهی چین با  فاصله زیادی پشت سر همتایان خود در ژاپن و جمهوری کره در بازارهای خارجی قرار گرفته است و در حقیقت رویکرد جهانی نسبت به داروهای گیاهی این دو کشور شرقی آسیا بیش از داروهای چینی است. وی در خاتمه توضیحات خود  اضافه کرد که در این زمینه باید تکنولوژی و ایده های استفاده شده و حوزه داروهای سنتی را گسترش داده و مطابق با دانش و فناوری روز کرد.

منبع: xinhua