جنگل زدایی برای تولید روغن پالم به عنوان سوخت خودرو

سوخت های زیستی در حقیقت قرار است تا جهان مارا به مکانی پاک تر بدل سازند زیرا با حذف احتراق ناشی از مصرف سوخت های فسیلی و جایگزین کردن آنها با سوخت های زیستی می توان میزان آلایندگی موجود در هوا را در سطحی بسیار چشم گیر کاهش داد. با این حال به نظر می رسد که تمام سوخت های زیستی موجود در جهان دارای این قابلیت آرمانی نیستند و اتحادیه اروپا در طول چند روز گذشته به عنوان میعادگاه اعتراض دوست داران محیط زیست به استفاده از روغن پالم به عنوان یک سوخت زیستی مطرح بوده است.

تولید روغن پالم شامل فرایندی خاص است که موجب می شود این پروسه برای ایجاد هر یک واحد انرژی در مقایسه با سوخت های فسیلی، سه برابر بیشتر گاز گلخانه ای تولید کند. ب

معترضان به مصرف روغن پالم معتقدند که استخراج این معدن ها می تواند موجب جنگل زدایی در سطحی گسترده شود و به این ترتیب روغن پالم به عنوان یک سوخت زیستی بیش از سوخت های فسیلی موجب ایجاد آلودگی در کره زمین خواهد شد. جالب است بدانید که در سال 2014 میلادی نیمی از تمام روغن پالم وارد شده به اتحادیه اروپا به عنوان سوخت زیستی برای خودروها به کار گرفته شده است.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرده است که می بایست به موجب آن تا سال 2020 میلادی حداقل 10 درصد انرژی مورد نیاز برای حمل و نقل در کشورهای عضو این اتحادیه از منابع تجدید پذیر تامین شود. حال به نظر می رسد که استفاده از روغن پالم در حالی که اتحادیه اروپا را با آلایندگی کمتر روبرو می سازد، کشورهایی مانند مالزی و اندونزی که تولید کنندگان اصلی این روغن هستند را با حجمی بسیار زیاد از آلودگی مواجه خواهد ساخت.

تولید روغن پالم شامل فرایندی خاص است که موجب می شود این پروسه برای ایجاد هر یک واحد انرژی در مقایسه با سوخت های فسیلی، سه برابر بیشتر گاز گلخانه ای تولید کند. به این ترتیب می توان دریافت که اعتراض دوست داران محیط زیست چگونه در این باره صادق است زیرا چنانچه بیان شد روغن پالم موجب جنگل زدایی در سطح گسترده می شود. شایان ذکر است که جنگل زدایی در حقیقت عامل اصلی 12 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در زمین است که یکی از عوامل اصلی گرمایش کره زمین به حساب می آید.

منبع:phys

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا