کشف ساختارهای حلقوی متعلق به انسانهای نخستین

این کشف جدید که به دشت مورد توجه محافل علمی جهان قرار گرفته است نشان می دهد حدود 40 هزار سال پیش از پیدایش انسانهایی مدرن (امروزی) در اروپا، انسانهای نخستین یا همان نئاندرتالها در جنوب غرب فرانسه با نفوذ در اعماق زمین اقدام به ساخت نخستین ساختارها و استفاده از آتش کرده بودند.

دانشمندان حدود 400 سنگ معدنی «استالاگمیت» را درحالی کشف کرده اند که به طرز حیرت آوری دور یکدیگر و در قالب ساختارهای حلقوی قرار گرفته بودند.

دانشمندان دانشگاه لیدن هلند نتایج مطالعه ای را در نشریه معتبر نیچر به چاپ رسانده اند که نشان از کشف انبوهی از ساختارهای معدنی در غاری واقع در تولوز فرانسه دارد. آنها حدود 400 سنگ معدنی «استالاگمیت» (سنگهای مخروطی شکلی که در کف غارها شکل گرفته و رو به بالا قرار دارند) را کشف کرده اند که به طرز حیرت آوری دور یکدیگر و در قالب ساختارهای حلقوی قرار گرفته بودند. آنها این ساختارهای دیدنی را در عمق 336 متری غار Bruniquel Cave شناسایی کرده اند. این غار در سال 1990 کشف شد.

نکته جالب توجه دیگر این است که در دل این ساختارهای حلقوی نشانه های از استخوان و شکافهای ناشی از گرما دیده می شود که نشان از استفاده از آتش در آن دوران دارد.

به باور دانشمندان، این ساختارهای حلقوی شکل در زمره قدیمی ترین ساختارهای تولید شده توسط انسانهای نخستین قرار دارند.

منبع: livescience

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا