روسیه به دنبال سیستم حمل و نقل شبیه به هایپرلوپ

 بنابراین تعجبی ندارد که مقامان رسمی کشورهای مختلف به این سیستم حمل و نقل آینده‌گرایانه علاقه نشان می‌دهند.بر اساس اخبار منتشر شده در کشور روسیه، مسوولان این کشور به فکر پروژه‌ای شبیه به هایپرلوپ هستند تا این کشور را از شمال به جنوب و شرق به غرب متصل کند.

طبق گزارش خبری شبکه‌ی RBC، اولین بخش این سیستم پیشنهادی بندرهای دریای بالتیک را به پایانه‌های مسکو متصل می‌کند. سپس یک خط حمل و نقل دیگر هم مسکو و سن پترزبورگ را به هم وصل می‌کند. این دو شهر 700 کیلومتر از هم فاصله دارند.

«آناتولی زایستف»، رییس مرکز توسعه‌ی نوآوری راه‌آهن سن پترزبورگ، می‌گوید: «هزینه‌ی این پروژه بر اساس استانداردهای غربی حدود 21 میلیارد دلار می‌شود. اما با استانداردهای ما این هزینه تقریبا نصف بوده و بین 12 تا 13 میلیارد دلار می‌شود.»

در اوایل ماه می، «ماکسیم سوکولف»، وزیر حمل و نقل روسیه اعلام کرد که این کشور برای یک سیستم حمل و نقل پر سرعت آماده است. برنامه‌ی این سیستم حمل و نقل سراسری هم در همین راستا در نظر گرفته شده است.

وزیر حمل و نقل این کشور گفت: «احتمالا هیچ کشور دیگری به اندازه‌ی روسیه برای پیاده‌سازی این پروژه آماده نیست. درباره‌ی پروژه‌ی هایپرلوپ هم باید بگویم که مدت‌هاست کارهای مشابهی در این زمینه انجام داده‌ایم.» او در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت که برای پیاده‌سازی استراتژی حمل و نقل‌شان تا سال 2030 از فناوری‌های جدیدی در زمینه‌ی حمل و نقل، از جمله وسایل نقلیه‌ی جدید استفاده خواهند کرد.

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا