افزایش همکاری‌های بین‌المللی کشور درحوزه فضایی

به گزارش روابط‌عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، منوچهرمنطقی درحاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: تفاهم نامه‌های همکاری زیادی با دیگرکشورها درحوزه علوم وفناوری های فضایی داریم و توافقات خوبی با برخی از این کشورها داشته ایم که پژوهشگاه فضایی نیز می‌تواند در برخی از این محورها حضور فعال داشته باشد.
وی افزود: در راستای برنامه ده ساله دوم فضایی کشور، ماموریت‌های اصلی مراکز دانشگاهی و برخی از مراکز فناوری مشخص شده و در دست پیگیری و اجرا است.
به گفته منطقی، هدف از این بازدید، آشنایی بیشتر با توانائی‌ها و امکانات فنی و تجهیزاتی پژوهشگاه فضایی ایران به‌منظور تدوین برنامه‌های حمایتی وهمکاری در جهت توسعه فناوری‌های فضایی است.
وی بیان کرد: این پژوهشگاه در زمینه دست‌یابی به برخی از فناوری‌های کلیدی مورد نیاز در حوزه فضا از پتانسیل خوبی برخوردار است.
رئیس مرکز ملی فضایی ایران از مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی پژوهشگاه فضایی ایران که فاز اول آن از بهمن 94 به بهره‌برداری رسیده است و همچنین از پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و پروژه‌های این پژوهشکده ، بازدید کرد و در جریان امکانات و تجهیزات این مرکز و توانائی‌های آن برای توسعه سامانه‌های فضایی قرار گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا