پیشرفت ایرانیان در پیوند مغز استخوان نشانه برنامه ریزی های خوب است

'نبیل احمد' که چندی قبل در نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ایران حضور داشت، به ایرنا گفت: با سفر به ایران و حضور در جشنواره متوجه شدم که چشم انداز پررنگی برای درمان سلولی در ایران وجود دارد و این چشم انداز در زمینه پیوندهای مغز استخوان و مهندسی ژنتیک برای درمان سرطان نیز به وضوح قابل ملاحظه است.
وی اظهارکرد: پیوند مغز استخوان در ایران بسیار پیشرفت کرده است، بحث درمان سلولی و مهندسی ژنتیک از مباحثی است که در کل دنیا در حال رشد است و در ایران نیز برنامه ریزی و مولفه های تاثیرگذار در این زمینه به خوبی چیده شده و تدابیر لازم برای آن اتخاذ شده است.
احمد گفت: با توجه به پیشرفت های ایران در زمینه سلول های بنیادی در چند سال اخیر، آینده علوم و فناوری های سلول های بنیادی و نیز مباحث سلول درمانی و مهندسی ژنتیک در ایران بسیار نویدبخش است و به موفقیت و دستاوردهای بیشتر در این زمینه بسیار امیدوار هستیم.
نخستین جشنواره ملی وکنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی 30 اردیبهشت تا یکم خرداد ماه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران برگزار شد.
در این جشنواره علاوه بر محققان، دانش آموزان و دانشجویان، شرکت های دانش بنیان فعال درحوزه سلول های بنیادی نیز حضور داشتند.
همچنین درطول برگزاری این جشنواره یک فن بازار برپا شد و ایده های برتر در حوزه سلول های بنیادی به صنایع و صنعتگران معرفی شد.
در بخش کنگره این جشنواره نیز سخنرانان خارجی آخرین دستاوردهای خود را در این زمینه ارایه کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا