تراش جواهر با چنگال عقاب توسط اجداد انسان

پژوهش های جدید باستان شناسان در کشور کرواسی منجر به کشف و شناسائی  روش های به کار رفته توسط اجداد انسان امروزی برای ساخت و تراش جواهرات شده است . در این کاووش ها ، بقایای یک جفت چنگال عقاب که به صورت شگفت انگیزی صیقل خورده بودند در یک غار مربوط به انسان های نئاندرتال کشف شد . مطالعات پژوهشگران نشان می دهد که این چنگال ها از سوی انسان های نئاندرتال برای تراش و صیقل دادن جواهرات  و سنگ های قیمتی در حدود 130 هزار سال پیش مورد استفاده قرار می گرفت .  

سرپرستی این تیم پژوهشی بر عهده پرفسور دیوید فرایر David Frayer استاد بازنشسته دانشگاه کانزاس University of Kansas است . وی در این رابطه می گوید : " به هر میزان که کشفیات ما در مورد انسان های نئاندرتال بیشتر می شود ، به میزان بیشتری بر هوش و کاردانی آن ها پی می بریم . "

تیم پژوهشی فوق عبارت است از پژوهشگران موزه تاریخ طبیعی کرواسی Croatian Natural History Museum و  آکادمی علوم  و هنر کرواسی the Croatian Academy of Science and Arts . پژوهشگران فوق در تحقیقات و کاووش های خود موفق شدند در یک لایه سکونتگاهی مربوط به انسان های نئاندرتال که بسیار خوب باقی مانده است ، بقایای سه الی چهار عقاب دم سفید را کشف کنند . این آثار در غار Krapina به دست آمده که سکونت نئاندرتال ها در آن ، هشتاد هزار سال پیش از ظهور انسان مدرن در اروپا بوده است .

پرفسور دیوید فرایر در مورد این کشفیات گفت : " هیچ تردیدی در مورد نحوه استفاده از چنگال این عقاب ها برای جواهر سازی وجود ندارد . در این غار بقایای گردن بند ، دستنبد و تکه های سنگ های قیمتی نیز به دست امد . این مساله نشان دهنده میزان مهارت و هوش تکنیکی به کار رفته در این آثار است . "

گفتنی است انسان های نئاندرتال گونه ای از انسان های اولیه بودند که در دوره ای از تاریخ تکامل انسان با انسان های هوشمند همزیستی داشته و به تدریج منقرض شدند . این انسان ها دارای عضلاتی قوی و بزرگتر از انسان هوشمند بوده و در غارها زندگی می کردند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا