رونمایی ار داروی پیشگیری از سنگ کلیه

دکتر افشین زرقی امروز -یکشنبه- در جمع خبرنگاران با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله دانشگاه های پیشرو در حوزه دانش بنیان است، گفت: تاکنون 23 شرکت دانش بنیان در این مجموعه تاسیس شده اند و مشغول فعالیت هستند.
زرقی به برنامه راه اندازی دو مرکز رشد در این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: دو مرکز رشد در حوزه علوم قضایی و طب سنتی راه اندازی خواهد شد که با تحقق آن 20 شرکت دانش بنیان جدید جذب خواهد شد.
وی در بخشی دیگری از سخنانش از اختصاص بودجه مناسب برای فعالیت های پژوهشی خبر داد و گفت: حدود دو درصد کل بودجه به فعالیت های پژوهشی اختصاص یافته است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم نهادینه شدن فعالیت های پژوهشی کارآفرین هم تاکید کرد و گفت: تلاش کرده ایم تا پژوهش های این مجموعه دانشگاهی، کارآفرین و محصول محور باشند.
زرقی با اشاره به ارتقای 39 پله ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در میان دانشگاه های کشور براساس تازه ترین رتبه بندی نظام علم سنجی دانشگاه لایدن در هلند، گفت: لایدن 11 هزار دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و امسال فقط 842 دانشگاه رتبه بندی شدند که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رشد مناسب رتبه 696 را به دست آورد. 
وی اظهار کرد: از مجموع 15 دانشگاه برتر کشور، دانشگاه تهران و شهید بهشتی جزو دانشگاه های علوم پزشکی بوده و بقیه از دانشگاه های غیرپزشکی بودند.
وی به تعداد مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با 64 مرکز تحقیقاتی و پنج پژوهشکده نقش بی بدیل و غیر قابل انکاری در رشد علمی و انجام فعالیت های پژوهشی داشته است.
زرقی به انعقاد قرارداد با یک مرکز تحقیقاتی اروپایی اشاره کرد و گفت: قرارداد همکاری با این مرکز تحقیقاتی در زمینه امنیت غذا است و برنامه عملیاتی آن به زودی اجرایی خواهد شد.
وی به افزایش تبادلات و همکاری ها با مراکز علمی اشاره کرد و گفت: با هیات های سوئدی و نیوزلندی ارتباطاتی برقرار شده و با باز شدن فضای سیاسی این اقدام گسترش خواهد یافت.

**جمع آوری 2 تن لواشک و آلوی غیر بهداشتی در تهران 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: طی یک هفته گذشته 2 تن لواشک و آلوغیر بهداشتی در تهران جمع آوری شده که به زودی معدوم خواهد شد.
دکتر عرشی به افزایش تعداد پایگاه های سلامت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 150 پایگاه سلامت راه اندازی شده که این تعداد معادل فعالیت 25 سال گذشته در این زمینه است.
وی سرطان، سوانح، حوادث و بیماریهای مزمن را بیشترین عامل مرگ و میر دانست و گفت:خودمراقبتی، آموزش و گسترش خدمات مهمترین عامل سلامت و کاهش مرگ و میر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا