روسیه به دنبال ساخت تاکسی فضایی قابل استفاده مجدد

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، این طرح بخشی از یک پروژه برای برپا کردن یک پایگاه دائمی ماه و آغاز سفر فضایی به مریخ است.بجز سفر به مریخ، سفر به ماه نیز بسیار منحصربفرد است؛ اما این کار آنچنان هم که بنظر می‌رسد، ساده نیست.

ماموریت آپولو 11 ناسا که در آن، نیل آرمسترانگ جهش بزرگی را برای بشریت انجام داد، حدود سه سال پس از آغاز آن به ماه انجام شد و در آن فرود آمد.همچنین هزینه زیادی برای واقعی کردن این ماموریت صرف شد که شامل یک بودجه 355 میلیون دلاری یا معادل بیش از 1.3 میلیارد دلار در سال 1994 بود.

شرکت روسی Energia برای کاهش هزینه سفر به ماه، یک ایستگاه بین راهی را پیشنهاد کرده که تاکسی‌های فضایی به آن رفت و آمد دارند.این شرکت از برنامه خود برای آغاز ساخت یک تاکسی فضایی خبر داده که فضانوردان و گردشگران را از ایستگاه فضایی بین‌المللی به ماه انتقال خواهد داد.در حقیقت Energia امیدوار است بتواند از ایستگاه فضایی به عنوان یک استراحتگاه دائمی برای تاکسی‌های فضایی "Ryvok" به منظور نخستین گام برای ماموریت سرنشین‌دار به مریخ استفاده کند.این روش بسیار ارزانتر از سفرهای کنونی خواهد بود.

یوری ماکوشنکو، سخنگوی شرکت Energia اظهار کرد که هزینه یک فضاپیمای سرنشین‌دار قابل استفاده مجدد یک سوم کمتر از فضاپیماهای کنونی روسیه خواهد بود.

این شرکت قصد دارد از موشک بالابر سنگین آنگارا A5 برای پرتاب اجزای Ryvok به فضا استفاده کند که جایگزین موشک سایوز خواهد شد.

از آنجایی که تاکسی‌های ماه در فضا قرار خواهند داشت، فضانوردان نیازی به صبر کردن برای تائید شدن امنیت آنگارا A5 به منظور حمل‌ونقل انسان نخواهند داشت.تاکسی‌های Ryvok توسط روسیه برای انتقال انسان و همچنین محموله‌ها به سطح ماه با کمک یک بلوک شتاب‌دهنده استفاده خواهند شد.

به گفته شرکت Energia، سفر به ماه از ایستگاه فضایی حدود پنج روز طول خواهد کشید. این تاکسی‌های فضایی در زمان برگشت و پیش از رسیدن به ایستگاه، از یک چتر بزرگ برای کاهش سرعت استفاده خواهد کرد.

توماس رایتر، رئیس سازمان فضایی اروپا اظهار امیدواری کرده که بتواند با سازمان فضایی روسیه در ساخت یک پایگاه فضایی دائمی در ماه همکاری کند. وی ماه را یک مقصد عالی برای اکتشافات آینده خوانده است. روسیه نیز امیدوار است تاکسی‌های Ryvok تا سال 2021 طراحی و تا سال 2023 پرتاب شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا