مخترع ایتالیائی برنده بهترین طراح ربات سال

مخترع و پژوهشگر ایتالیائی دانشگاه ساپینزا Sapienza University در شهر روم موفق شد جایزه کمک هزینه یک و نیم میلیون یورو به صورت سالانه را به مدت 5 سال از آن خود کند . این مبلغ از سوی انجمن پژوهش اتحادیه اروپا European Research Council (ERC) به وی تعلق گرفت . لازم به توضیح است که طرح پیشنهادی وی مبنی بر طراحی رباتی هوشمند که دقیقا مانند انسان قادر به یادگیری و کسب تجربه از طریق اطلاعات موجود در اینترنت است ، به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده و این پژوهشگر قرار است مراحل ساخت ربات فوق را آغاز کرده و طی 5 سال به پایان برساند .

این پروژه با هدف طراحی و ساخت الگروتیمی جدید ، ارائه شده است که ربات ساخته شده بر اساس آن قادر به ارتباط با اینترنت و یادگیری و پژوهش از این طریق است . این ویژگی ، ربات فوق را قادر به برقراری ارتباط با انسان ها کرده و  می تواند در نرم افزارهای کاربردی و ربات هائی که به منظور کمک به افراد سالخورده و یا معلول استفاده می شوند ، یاری کند .

این دانشمند ایتالیائی که پرفسور باربارا کاپوتو Barbara Caputo نام دارد ، یکی از 375 پژوهشگری است که در سال جاری موفق به دریافت کمک هزینه پیشبرد پژوهش های خود شده است . این سیستم در نظر دارد از استعداد های جوان در سر تا سر دنیا جهت کسب تجربه و آزمایش های مورد نیازشان در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اتحادیه اروپا استفاده کند .

گفتنی است طرح های ارائه شده توسط این افراد ، از بین بیش از 3 هزار طرح برگزیده پژوهشی و کاربردی که در سال 2014 میلادی از سراسر دنیا به انجمن پژوهش اتحادیه اروپا ارسال شده بود ، انتخاب شده و به عنوان طرح برگزیده معرفی شدند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا