با کیفیت ترین تصویر برداشت شده از پلوتو

سفینه افق نو در حال حاضر میلیون ها کیلومتر دورتر از ما و فراتر از کمربند کویپر حضور دارد اما همچنان به ارسال تصاویر برداشت شده از سیاره کوتوله پلوتو به سوی زمین ادامه می دهد. به تازگی تصویر جدیدی توسط این فضاپیما به زمین ارسال شده است که می توان آن را با اختلاف زیاد به عنوان بهترین تصویر ثبت شده از پلوتو تا به امروز به حساب آورد.

این تصویر در حقیقت از فاصله 9 هزار و 850 مایلی (15 هزار و 850 کیلومتری) سطح پلوتو برداشت شده است و تاریخ برداشت آن به روز چهاردهم ماه جولای سال 2015 میلادی بازمی گردد.

این تصویر در حقیقت از فاصله 9 هزار و 850 مایلی (15 هزار و 850 کیلومتری) سطح پلوتو برداشت شده است و تاریخ برداشت آن به روز چهاردهم ماه جولای سال 2015 میلادی بازمی گردد. کیفیت این عکس به نحوی است که رزولوشن آن برابر با 260 فوت (80 متر) بر هر پیکسل است. محدوده پوشش داده شده توسط این عکس شامل نواری 55 مایلی (88 کیلومتری) است که در آن لایه هایی از نیتروژن یخ زده قابل رویت است.

کیفیت این تصویر به اندازه ای بالا است که دانشمندان آن را با تصاویر قابل مشاهده در هنگام پرواز با هلیکوپتر مقایسه می کنند و به همین دلیل نیز سطح زمخت این سیاره به راحتی در تصویری که می توانید آن را مشاهده کنید قابل رویت است. در حال حاضر این تصویر بهترین تصویر موجود از پلوتو به حساب می آید و بعید به نظر می رسد که در بازه زمانی کوتاه شاهد به دست آمدن تصاویری بهتر از این سیاره کوتوله باشیم زیرا پلوتو در فاصله 3 میلیارد مایلی (4 میلیارد و 800 میلیون کیلومتری) سطح زمین قرار گرفته است و مسلما ارسال سفینه ای جدید جهت فاش کردن رازهای بیشتر این سیاره کوتوله به زمان بسیار زیادی نیاز خواهد داشت.

منبع:Gizmodo

ترجمه:احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا