همکاری غول های فناوری برای کابل کشی بین قاره ای

شاید بتوان در میان غول های فناوری جهان، شرکت های فیس بوک و مایکروسافت را در میان ده نام بزرگ نخست به حساب آورد. حال این دو شرکت دست به دست هم داده اند تا بزرگ ترین پروژه ارتباط اینترنتی بین قاره ای را به مرحله اجرا در بیاورند.

مشارکت این دو شرکت شامل یک پروژه کابل کشی بسیار بزرگ با نام MAREA خواهد بود که قرار است ارتباط کابلی مستقیمی را بین قاره آمریکا و قاره اروپا برقرار سازد.

مشارکت این دو شرکت شامل یک پروژه کابل کشی بسیار بزرگ با نام MAREA خواهد بود که قرار است ارتباط کابلی مستقیمی را بین قاره آمریکا و قاره اروپا برقرار سازد. این ارتباط قرار است در ماه اکتبر سال 2017 میلادی برای نخستین بار برقرار شده و به موجب آن ظرفیت انتقال داده 160 ترابایت بر ثانیه ممکن شود.

درک این موضوع که چرا زیرساخت های بهتری برای انتقال داده توسط دو شرکت مایکروسافت و فیس بوک مورد نیاز است چندان دشوار نیست. فیس بوک با در اختیار داشتن یک میلیارد و 600 میلیون کاربر و همچنین زیر گروه های محبوبی مانند واتس اپ و اینستاگرام به شدت به سرعت بالای انتقال داده نیاز خواهد داشت. از سوی دیگر مایکروسافت با پلتفرم ابری خود با نام سرور های آزور و خدمات آنلاین گسترده ای مانند بینگ، آفیس، اسکایپ و اکس باکس لایو می بایست سرعت ارائه خدمات خود به سایر قاره ها را در سطح معقولی افزایش بدهد.

البته MAREA تنها برای استفاده فیس بوک و مایکروسافت طراحی نشده است و مدیریت آن بر عهده مرکز مخابراتی تلکسیوس خواهد بود که موجب می شود تا سایر شرکت ها نیز بتوانند در ازای پرداخت هزینه ای معقول از خدمات این کابل کشی بهره مند شوند. شایان ذکر است که مسیر اصلی این کابل کشی از سواحل ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا آغاز شده و در منطقه بیلبائو در اسپانیا به پایان خواهد رسید.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا