کنترل تسلیحات اتمی آمریکا توسط فناوری های نیم قرن پیش

معمولا فناوری های مربوط به تسلیحات اتمی در ذهنیت عمومی انسان ها با آخرین تکنولوژی های کامپیوتری کنترل می شوند و بارها در فیلم های هالیوودی شاهد استفاده از تکنولوژی های فوق مدرن برای نظارت بر این تسلیحات بوده ایم. با این وجود به نظر می رسد که واقعیت امر با تصور موجود کاملا متفاوت هستند زیرا اطلاعات منتشر شده در زمینه تسلیحات اتمی ایالات متحده آمریکا نشان از قدمت بسیار بالای سیستم های کامپیوتری کنترل کننده آن دارند.

به تازگی اخباری به رسانه های آمریکا راه یافته است که نشان دهنده این هستند که تسلیحات اتمی کشوری که دارای یکی از نیرومندترین قوای نظامی جهان است، توسط کامپیوترهایی با قدمت نزدیک به 50 سال کنترل می شود.

به تازگی اخباری به رسانه های آمریکا راه یافته است که نشان دهنده این هستند که تسلیحات اتمی کشوری که دارای یکی از نیرومندترین قوای نظامی جهان است، توسط کامپیوترهایی با قدمت نزدیک به 50 سال کنترل می شود. بر اساس این اطلاعات کامپیوترهای کنترل کننده سلاح های اتمی آمریکا متعلق به شرکت آی بی ام بوده و در دهه 70 میلادی تولید شده اند.

بدون شک در زمان ساخت این کامپیوتر ها خبری از دیسک های نوری نبوده است و به همین دلیل نیز سامانه انتقال اطلاعات بین سیستم های یاد شده نیز تقریبا به قدمت خود سیستم ها است. به این ترتیب انتقال اطلاعات بین کامپیوترهای کنترل کننده سلاح های اتمی در آمریکا توسط فلاپی دیسک های 8 اینچی انجام می شود.

البته نمی توان گفت که این اقدام صورت گرفته چندان خارج از دایره عقلانیت است زیرا استفاده از سیستم های مدرن علاوه بر مزایای ویژه ای مانند سرعت کارکرد، می توانند دسترسی به این تسلیحات خطرناک را برای هکر ها نیز ممکن سازند و به این ترتیب استفاده از این فناوری ها عملا امکان حملات امنیتی اینترنتی را به صفر می رساند.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا