ارتباط مستقیم با ایستگاه فضایی از طریق فیس بوک

شبکه های اجتماعی به تدریج در حال تغییر و پوست انداختن هستند و هر روزه شاهد افزوده شدن قابلیت هایی جدید به انها هستیم. در این میان شبکه اجتماعی فیس بوک با یک میلیارد و 600 هزار کاربر در سراسر جهان به عنوان یکی از مهم ترین گزینه های مدنظر رسانه ها مطرح است.

در این نشست چهار نفره قرار است علاوه بر مارک زاکربرگ، سه دانشمند برجسته علوم فضانوردی به نام های تیم کوپرا (TimKopra)، جف ویلیامز (Jeff Williams) و تیم پیک (Tim Peake) نیز حضور داشته باشند.

به همین دلیل نیز مسئولان این شبکه اجتماعی قصد دارند تا سیستم جدیدی را بر روی فیس بوک آزموده و برای نخستین بار اقدام به برقراری ارتباط زنده تصویری با فضا کنند. به این ترتیب قرار است تا استریم ویدیویی 20 دقیقه ای ویژه ای مابین ایستگاه بین المللی فضایی و مدیر ارشد اجرایی فیس بوک یعنی مارک زاکربرگ برقرار شود.

در این نشست چهار نفره قرار است علاوه بر مارک زاکربرگ، سه دانشمند برجسته علوم فضانوردی به نام های تیم کوپرا (TimKopra)، جف ویلیامز (Jeff Williams) و تیم پیک (Tim Peake) نیز حضور داشته باشند. دسترسی به این ارتباط ویدیویی برای مشاهده تنها از طریق صفحه سازمان فضایی ناسا در شبکه اجتماعی فیس بوک ممکن خواهد بود و همچنین علاقه مندان می توانند سوالات مدنظر خود را نیز از طریق همین صفحه به مسئولان برگزاری این نشست ارائه کنند تا به عنوان یک گزینه برای پرسیده شدن از سه فضانورد یاد شده در نظر گرفته شده و در صورت تایید مقامات فیس بوک، با ذکر نام کاربر مطرح کننده سوال، توسط مارک زاکربرگ از آنها پرسیده شود.

شایان ذکر است که این نشست در تاریخ یکم ماه ژوئن برگزار خواهد شد و برای نخستین بار است که چنین نوعی از ارتباط ویدیویی مابین زمین و ایستگاه فضایی برقرار می گردد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا