هنوز حدود 10 میلیون گونه جانوری و گیاهی کشف نشده‌اند

 هر سال موسسه بین‌المللی اکتشاف گونه‌ها فهرست کوتاهی از گونه‌های تازه کشف شده منتشر می‌کند. در سال 2015 نیز 18 هزار گونه جدید جانوری و گیاهی شناسایی و اسامی آنها منتشر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز به معرفی 9 گونه برگزیده از این فهرست مفصلِ گونه‌های تازه کشف‌شده پرداخته است:

1-لاک‌پشت غول‌پیکر: تنها 250 لاک‌پشت از این گونه در جهان باقی مانده است. این گونه لاک پشت که در جزایر گالاپاگوس واقع در اقیانوس آرام یافت می‌شود به اقدامات فوری و عاجل نیاز دارند تا منقرض نشوند.

2-Giant Sundew: این گونه گیاهی بزرگترین Sundew مشاهده شده است و بزرگی آن حدودا 121 سانتی‌متر است. این گونه گیاهی در قله کوهی در برزیل پیدا می‌شود.

3- Hominin: این گونه جانوری که به لحاظ وزن و سایز با انسان مدرن شباهت دارد در آفریقای جنوبی یافت می‌شود. مغز این گونه جانوری با گونه Homo کاملا مشابه است که سه تا چهار میلیون سال پیش وجود داشته است.

4- ایزوپود: این گونه جانوری از دسته سخت پوستان است و به صورت پیش فرض نابینا و فاقد رنگدانه هستند.

5- قلابچه ماهی: این ماهی در فهرست اخیر جزو زشت‌ترین گونه‌ها به حساب می‌آیند. قلابچه ماهی در خود باکتری دارد که می‌تواند نور را ساطع کند همچنین باکتری قابلیت جذب شکار خود را دارد.

6- سوسک کوچک: نام علمی این جانور Phytotelmatrichis osopaddington است.

7- پستاندار نخستین جدید: این موجود با نژاد میمون و گیبون‌ها مرتبط است.

8- درخت گلدار: این گونه در پارک Monts de cristal در گابن مشاهده شده است. ارتفاع این درخت کمتر از شش متر است.

9- Sparklewing: در سال جاری حدود 60 گونه جدید سنجاقک و آسیابک شناسایی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا