مسواک هوشمند برنده جایزه ویژه نوآوری از شرکت اینتل

در دنیای امروز فناوری بسیاری از شرکت ها از روش های نوآورانه و ویژه ای برای معرفی محصولات جدید خود استفاده می کنند و در این میان ایده شرکت اینتل برای مطرح کردن تراشه CURIE، بسیار منحصر به فرد بوده است. این شرکت به تازگی موفق شده است تا رقابت های ویژه ای برای طراحی فناوری های مدرن بر پایه این تراشه به راه بیندازد که این رقابت ها به صورت یک برنامه تلویزیونی نیز به نمایش در می آمدند.

در نهایت پروژه ای به نام گراش (Grush) موفق به کسب رتبه نخست این رقابت ها شد. این پروژه همان طور که از نام آن مشخص است(ترکیب کلمه های Game به معنای بازی وBrush  به معنای مسواک) شامل یک مسواک هوشمند است که می تواند با استفاده از یک بازی کامپیوتری بر روی تلفن های همراه، کودکان را به صحیح مسواک زدن ترغیب کند.

در طی این برنامه، تعداد 24 تیم شرکت کننده می بایست طراحی های خود بر پایه استفاده از این تراشه را به هیئت داوران ارائه می کردند. در ادامه تیم داوران که حتی مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل یعنی برایان کرانیچ نیز در میان آنها حضور داشت پس از بررسی هفت هفته ای تعداد 19 تیم را از مسابقات حذف کرده و تنها 5 تیم را برای ماندن در عرصه رقابت و در مرحله فینال شایسته دانستند.

این 5 تیم برای دریافت جایزه یک میلیون دلاری این رقابت ها اختراعات خود را ارائه کردند و در نهایت پروژه ای به نام گراش (Grush) موفق به کسب رتبه نخست این رقابت ها شد. این پروژه همان طور که از نام آن مشخص است(ترکیب کلمه های Game به معنای بازی وBrush  به معنای مسواک) شامل یک مسواک هوشمند است که می تواند با استفاده از یک بازی کامپیوتری بر روی تلفن های همراه، کودکان را به صحیح مسواک زدن ترغیب کند.

تیم سه نفره طراح این سیستم از حسگرهای ویژه ای استفاده کرده اند که می تواند نحوه ی در دست گرفتن مسواک توسط کودکان را تشخیص داده و به این ترتیب نوع مسواک زدن آنها را ارزیابی کند. بنابراین با استفاده از یک بازی کامپیوتری ساده مشکلات کودکان در نحوه مسواک زدن به آنها گوشزد شده و بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا