تصویب دستورالعمل حفاظت و بهره برداری از غارها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دستورالعمل حفاظت و بهره برداری از غارها در اجرای ماده 6 آیین نامه مدیریت، حفاظت و بهره برداری از غارهای کشور (مصوبه شماره 17792/38766 مورخ 29/1/89 هیئت وزیران ) و با اختیار حاصله از مواد فصول 3 و 5 آیین نامه مزبور تهیه و تصویب شد.
براساس این دستورالعمل، غارها از لحاظ ارزش های حفاظتی و امکان بهره برداری به چهار گروه تقسیم بندی شده اند که با همکاری نهادهای دولتی وغیر دولتی به ویژه محلی، مدیریت و حفاظت خواهند شد.
این دستورالعمل به زودی به استانداری های کشور ابلاغ خواهد شد تا از طریق کارگروه های استانی به مرحله اجرا گذاشته شود.
تصویب این دستورالعمل که مراحل تدوین و بررسی های کارشناسی آن حدود 10 ماه طول کشید، گام مهمی برای مدیریت غارهای کشور محسوب می شود که با الگوگیری از تجربیات سایر کشورها و پیشینه 30 ساله غارشناسی در کشور تهیه شده است.
پیگیری تاسیس رشته های دانشگاهی مرتبط با غارشناسی، برگزاری همایش بین المللی غارشناسی و تهیه شناسنامه غارهای کشور از دیگر مصوبات چهاردهمین جلسه کارگروه غارشناسی کشور بود.
دراین جلسه فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی ورییس کارگروه غارشناسی کشور بر عزم جدی سازمان برای مدیریت مطلوب غارهای کشور تاکید و همکاری همه دستگاه های عضو کارگروه را برای انجام وظایف پیش بینی شده خواستار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا