راه‌اندازی موزه تاریخ علوم اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این اجلاس با بیان اینکه در سه سال گذشته دانشگاه محقق اردبیلی اقدامات جدیدی انجام داده است، گفت: تاسیس پارک علم و فناوری، ایجاد مرکز رشد، راه‌اندازی موزه تاریخ علوم اردبیل، برگزاری همایش‌های مشترک با دانشگاه‌‎های خارجی، اعزام اساتید به فرصت‌های مطالعاتی و راه‌اندازی شورای صنفی دانشجویان از جمله اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی است که برای اولین بار در این دانشگاه انجام شده است.

دبیر چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه همین کارها و اقدامات سبب پرآوازه شدن دانشگاه محقق اردبیلی شده است، تصریح کرد: این رشد را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانی می‌دانیم که با دلسوزی تمام خود را وقف ارتقای سطوح علمی و فرهنگی دانشگاه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ایجاد توازن منجر به کسب رضایت آحاد مردم می‌شود، افزود: در کنار دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، دفاع از دانشجویان و حقوق آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده است.

صادقی ادامه داد: به لطف این برنامه‌ها و تلاش‌ها، امروز دانشگاه محقق اردبیلی به یک دانشگاه علمی، فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است.

محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: این دانشگاه در راستای همکاری با دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی گام‌های موثری برداشته است که انعقاد حدود 70 تفاهم‌نامه نشان دهنده رغبت دانشگاه محقق اردبیلی برای نقش‌آفرینی بیشتر و بهتر در توسعه استان است.

وی با بیان اینکه درس کارآفرینی به عنوان یکی از دروس اختیاری در دانشگاه ارائه می‌شود، افزود: این درس در دو دانشکده دانشگاه محقق اردبیلی ارائه می‌شود که می‌تواند در زمینه پرورش دانشجوی کارآفرین مثمرثمر واقع شود.

نریمانی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز مشاوره کارآفرینی و کتابخانه تخصصی کارآفرینی از دیگر اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه پرورش دانشجوی کارآفرین بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این موزه در چهار آیتم به عنوان موزه برتر کشور شناخته شد.

به گزارش ایسنا ،  نریمانی با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه‌ها، ارتقای سطح علمی کشور است، افزود: باید رتبه اول کشور در منطقه حفظ شود و این کار جز با تلاش دانشگاه‌های سراسر کشور امکان پذیر نیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا