مشارکت 75 شرکت در چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی با اشاره به اینکه سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد بیان کرد: ارتقاء توان فناوری و نوآوری در اقتصاد دانش بنیان، لزوم استقرار نظام مدیریت فناوری و نوآوری در شرکت‌های ایرانی و همچنین ضرورت برخورداری سازمان‌های دانش بنیان و فناور از مزیت رقابتی مبتنی بر فناوری و نوآوری از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.
وی ادامه داد: بر این اساس، سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و دستیابی به رتبه اول منطقه در علم و فناوری و تثبیت آن با اهتمام به تحقق سیاست‌های کلی علم و فناوری است.

**ارزیابی 160 بنگاه دولتی و خصوصی ایرانی در طول سه سال گذشته صورت پذیرفت
عضو شورای سیاستگذاری و دبیر کمیته فرهنگ سازی و ترویج چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران، ارزیابی توانمندی‌ها و عملکرد فناورانه و نوآورانه بنگاه‌ها را از جمله اهداف اصلی در راستای طراحی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری عنوان کرد.
وی گفت: انجمن مدیریت فناوری ایران با توجه به رسالت خود مبنی بر توسعه و ترویج مفاهیم، رویکردها و تجارب مدیریت و سیاست گذاری فناوری و نوآوری در سطح بنگاه‌های اقتصادی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مشارکت جدی سایر نهادهای مرتبط اقدام به طراحی 'جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری' کرده است تا ضمن ارزیابی توانمندی‌ها و عملکرد فناورانه و نوآورانه بنگاه‌ها، به الگو سازی و ارتقای توانمندی‌های بنگاه‌ها و نهایتاً توانمندی‌های علمی در توسعه فناوری و نوآوری کمک کند.
پرویز کرمی اقدامات اخیر را مثبت خواند و افزود: اقدامات به انجام رسیده در طول 3 سال گذشته به نحوی رقم خورد که حدود 160 بنگاه دولتی و خصوصی ایرانی را بر اساس شاخص‌های کلیدی حوزه فناوری و نوآوری ارزیابی کرده است.

**چهارمین دوره با مشارکت جدی 75 شرکت
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در سال 1395 بیان کرد: چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با رویکرد یادگیری فناورانه و توسعه اقتصاد دانش بنیان در سطوح سه گانه 'بنگاه‌های صنعتی و خدماتی شرکت‌های کوچک فناور و دانش بنیان و شرکت‌های هلدینگ' با مشارکت جدی 75 شرکت از بخش‌های مختلف اقتصادی آغاز شده است.
کرمی افزود: در 10 خردادماه سال جاری، مراسم اهدای جایزه به شرکت‌ها با حضور مسئولان ارشد مرتبط و نهادهای بخش خصوصی مراسم اهدای جایزه به شرکت‌ها با حضور مسئولان ارشد مرتبط و نهادهای بخش خصوصی، شرکت‌ها و خبرگان علم و فناوری و نوآوری کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
وی درباره هدف برگزاری این جایزه، توضیح داد: افزایش توانایی‌های ملی از توسعه فناوری و نوآوری، افزایش توان بنگاه ها و سازمان ها در زمنیه تبدیل فناوری و نوآوری، به ثروت و فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان از اهداف برگزاری جایزه ملی فناوری و نوآوری است. ارزیابی و رتبه بندی بنگاه ها و سازمان ها از منظر توانمندی و عملکرد فناورانه و نوآورانه آنها نیز از دیگر اهدافی است که این جایزه آن را دنبال می کند.
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، با بیان اینکه یکی از اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه شرکت های دانش بنیان است، ابراز کرد: در واقع این شرکت ها سه دارایی مهم دارند که شامل نیروی انسانی، نحوه ایجاد فناوری و نوآوری و تجاری سازی محصولات برای کسب درآمد می شود. اما بر اساس پژوهش های انجام شده، بیشتر شرکت های دانش بنیان با نحوه مدیریت فناوری و تبدیل آن به نوآوری آشنایی لازم را ندارند.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بر فراهم شدن زمینه ترغیب و توجه بنگاه‌های اقتصادی کشور در ضرورت بخشی به فعالیت فناورانه و نوآورانه تاکید کرد و گفت: برگزاری این جایزه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط انجمن مدیریت فناوری کشور، بنگاه‌های اقتصادی را در مسیر رشد و توسعه فناورانه و نوآورانه یاری خواهد کرد.
چهارمین جایزه ملی فناوری و نوآوری ایران، به همت انجمن مدیریت فناوری ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دوشنبه 10 خرداد ماه در تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا