گزارش تصویری از طبخ غذا روی گدازه های آتش فشانی

این کوه آتشفشانی در سال های 1730، 1736 و 1824 میلادی برافروخته شده بود و تا به امروز در اعماق 6 فوتی ( نزدیک به 200 متر ) زمین آرام گرفته است و حرارتی پایدار برابر با 400 درجه سانتیگراد را تولید می کند.

در این محل رستورانی قرار دارد که انواع ماهی، مرغ ، گوشت و سبزیجات را روی این دهانه آتشفشانی و با استفاده از حرارت مواد مذاب داخل آن کباب کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد.

این رستوران بر روی دهانه آتشفشانی فعال قرار گرفته که البته همانند سوراخ بزرگی بر کوهی است که تنها حرارت و گرمای کوه های آتشفشانی را دارد و خبری از مواد مذاب و فوران آن ها به اطراف نیست.

نام این رستوران اسپانیایی، ای دیاپلو است که در یک جزیره اسپانیایی با نام لانزروت از مجموعه  جزایر  قناری ، در شمال غرب مراکش قرار گرفته است .  ساخت این رستوران بسیار سخت بود و با ساخت دیگر ساختمان های این دوره بسیار متفاوت چرا که برای پی ریزی این ساختمان نمی شد زمین را کند تا اصول محکم سازی را اجرا کرد سطح زمین از سنگ های آتشفشانی تشکیل شده و آتشفشان نیز گرم بوده و اجازه کندن را به آنها نمی داد . به همین دلیل ساختمان رستوران را درون 9 لایه سنگ های آتشفشانی پایه ریزی کردند که استحکام کافی برای ساخت بدنه ساختمان را فراهم می کرد .

آشپزخانه اصلی و منقل کبابی کردن غذاها که همان دهانه آتشفشان است که به شکل مدور بر روی آن ساخته شده و تقریبا شبیه  تنور های سنتی نان به نظر می رسد.   لازم به توضیح است که  در ظاهر امر همه چیز کاملا عادی به نظر می رسد   اما موضوع اصلی در داخل این حفره تنور مانند است .  در داخل این حفره که دریچه آتش فشان مورد نظر محسوب می شود ، سنگ های آتشفشانی دندانه دار در اطراف تنوره و استخر متلاطم و مواد مذاب را در زیر آن مشاهده می شود . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا