سرقت 12.7 میلیون دلار از عابر بانک توسط هکرها

بر اساس گزارش ها، به تازگی گروهی از هکرها موفق شده اند تا در طی اقدامی دو ساعته رقمی در حدود 12.7 میلیون دلار از یک هزار و 400 عابر بانک موجود در کشور ژاپن به سرقت ببرند. متخصصان در این زمینه بر این باورند که برای انجام چنین اقدامی احتمالا 100 هکر به صورت همزمان در توکیو و 16 استان دیگر این کشور مشغول به فعالیت بوده اند.

هکرها به احتمال فراوان به سراغ شبیه سازی نسخه هایی از تعداد یک هزار و 600 کارت عابر بانک رفته اند. به این ترتیب در طول بازه زمانی یاد شده از هر یک از این کارت ها رقم 100 هزار ین برداشت کرده اند که مجموع رقم یاد شده به 12 میلیون و 700 هزار دلار آمریکا می رسد.

آنها بر اساس اطلاعات به دست آمده از فرایند این هک بزرگ دریافته اند که هکرها به احتمال فراوان به سراغ شبیه سازی نسخه هایی از تعداد یک هزار و 600 کارت عابر بانک رفته اند. به این ترتیب در طول بازه زمانی یاد شده از هر یک از این کارت ها رقم 100 هزار ین برداشت کرده اند که مجموع رقم یاد شده به 12 میلیون و 700 هزار دلار آمریکا می رسد.

حال مسئولان امنیتی کشور ژاپن در حال تلاش هستند تا با کمک همکاران خود در کشور آفریقای جنوبی بتوانند سرنخ هایی از این هکرها به دست آورده و آنها را با کمک پلیس اینترپل به دام بیندازند. علت این امر نیز این است که داده های به سرقت رفته از دارایی های بانک آفریقای جنوبی بوده است.

روش انجام این هک تا به اینجای کار این گونه تعریف شده است که هکرها توانسته اند تا با استفاده از یک نرم افزار تخریبی، درست در زمان خوانده شدن نوار مغناطیسی کارت توسط دستگاه به سراغ انجام فرایند غیرقابل شناسایی خود رفته و ردپای خود را پاک کنند.

حال یکی از مواردی که ژاپنی ها را در این زمینه نگران ساخته است این است که مبادا هکرها به سراغ فروش کدهای هک خود در بازار سیاه بروند. در صورت وقوع این امر می توان شاهد این بود که در تمامی جهان شاهد سرقت هایی زنجیره ای از عابر بانک ها باشیم.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا