انتشار دو هزار و 800 خبر نانویی در خبرگزاری های کشور

عماد احمدوند روز سه شنبه در جشنواره برترین رسانه های فناوری نانو افزود: ستاد فناوری نانو از اوایل تشکیل از سال 84 ارزیابی و رتبه بندی فعالان حوزه نانو را آغاز کرده و در این زمینه برترین های بخش های محققان و فناوران ، شرکت های و مراکز پژوهشی و رسانه ها را هر سال معرفی می کند.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی فعالیت رسانه ها از سال 87 در ستاد نانو شروع شده است ، گفت: از سال گذشته با توجه به افزایش تعداد نهادها و گروه های فعال در زمینه نانو تقدیر از برترین ها در بخش های مجزا انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه تقدیر از رسانه های برتر در حوزه نانو در سال گذشته برگزار نشد افزود: امروز برگزیدگان سال 93 و 94 در بخش های شبکه های تلویزیونی ، رادیویی ، بخش های خبری ، خبرگزاری ها و روزنامه به طور مستقل تقدیر می شوند.
احمدوند بیان کرد: ارزیابی رسانه ها در این حوزه بر اساس شاخص های مختلف توسط تیم های تعیین شده از سوی ستاد بر مبنای رصد روزانه در این ستاد انجام می شود ، ارزیابی رسانه ها در تلویزیون بر اساس محتوا و در خبرگزاری ها بر اساس محتوا و تعداد صورت می گیرد.
وی گفت: نگاه مان در ستاد نانو این است که رسانه ها نقش موثری در زمینه اطلاع رسانی از دستاوردهای فناوران و شرکت ها می تواند داشته باشند ، اطلاع رسانی از ارائه یک دستاورد صنعتی داخلی در حوزه نانو 10 برابر از اطلاع رسانی فناوری که در خارج از ایران حاصل شده ارزش دارد.
احمدوند یادآور شد: داشتن منبع موثق در انتشار اخبار و مطالب و داشتن بخش ثابت در رسانه ها در زمینه نانو از معیارهای امتیاز دهی در زمینه انتخاب رسانه برتر است.
وی ادامه داد: در سال 94 ، 4هزار دقیقه برنامه در شبکه های تلویزیونی و 3هزار و500 دقیقه رادیویی، 2هزار و 800 خبر در خبرگزاری ها و 460 مطلب در روزنامه ها در زمینه فناوری نانو منتشر و ارائه شده است.
وی گفت: در سال 94 حدود چهار هزار دقیقه از برنامه های تلویزیون به دستاوردهای داخلی نانو ، یک هزار و 900 مطلب از دستاوردهای داخلی نانو در خبرگزاری ها و 300 مطلب از دستاوردهای داخلی نانو در روزنامه ها ارائه شده است.
وی یادآور شد : کمک به تامین محتوا در رسانه ها ، ارائه مطالب درست و مستمر ، ارائه مطالب مبتنی بر توانمندی داخلی و نیز تسهیل ارتباط رسانه با فناوران و پژوهشگران فعال در حوزه نانو از اصولی است که ستاد نانو در ارتباط با رسانه آن را در نظر دارد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا