دستورالعمل پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بورس ابلاغ می شود

علی امیری امروز در نشست تخصصی تعامل شرکت های دانش بنیان با سازمان فرابورس ایران عنوان کرد: شکل گیری شرکت های دانش بیان از کوچک تا متوسط بوده که می توانند طی روندی به شرکت های بزرگ تبدیل شوند.

به گفته وی ویژگی این شرکت ها سرمایه گذاری کمتر و بازدهی بیشتر است.

امیری با بیان اینکه ما در سازمان بورس امکاناتی را فراهم کرده ایم تا بتوانیم بازدهی بیشتر این شرکت ها را ببینیم، تصریح کرد:  راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه (VC) از اقداماتی است که برای شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان در سازمان بورس ایران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این صندوق دراسفندماه سال ۹۴ مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: اکنون آئین نامه این صندوق ها تدوین شده و شرکت های متقاضی می توانند درخواست های خود را برای راه اندازی چنین صندوقی به سازمان بورس اعلام کنند.

معاون سازمان بورس ایران با بیان اینکه از سوی دیگر راه اندازی بازار SME مارکت از دیگر اقداماتی است که در سازمان بورس مورد بررسی قرار داده و بیش از ۲ سال روی این قضیه مطالعاتی انجام ششده است، گفت: شرکت های متقاضی می توانند برای ورود به بازارهای سرمایه می توانند علاوه بر شرکت در بورس، در فرابورس هم حضور داشته باشند.

وی افزود: تعاملاتی بین سازمان بورس، معاونت علمی و سازمان صنایع کوچک وزارت صنعت انجام گرفته که نهایتا منجر به تدوین مقرراتی برای ساماندهی شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان شده است.

معاون سازمان بورس ایران با بیان اینکه مقررات برای این شرکت ها آسان است، ادامه داد: شرکت ها بعد از پذیرش می توانند از معافیت های مالی ۱۰ درصدی برخوردار شوند و هم می توانند در کنار سایر شرکت ها از مزایای برندینگ برخوردار شوند.

به گفته وی این امر در فروش شرکت ها و تعاملات بین المللی آنها تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به دیگر اقدمات سازمان بورس ایران تصریح کرد: اکنون دستورالعمل پذیرش شرکت های کوچک، متوسط و دانش بنیان در معاملات بورس تدوین شده و این دستورالعمل به شرکت فرابورس اعلام شده است.

معاون سازمان بورس ایران تاکید کرد: طی همین هفته این دستورالعمل توسط شرکت فرابورس به تایید خواهد رسید و از سوی این شرکت ابلاغ خواهد شد.

امیری خاطرنشان کرد: در کنار این ابزارها ابزارهای تامین مالی نیز برای شرکت ها داریم که صاحبان شرکت ها می توانند از آنها استفاده کنند؛ انتشار انواع اوراق بدهی که به عنوان اوراق صکوک برای شرکت ها ساماندهی شده از این ابزار هستند.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: اگر بخواهیم شرکت ها را تامین مالی کنیم باید این شرکت ها از سوی بانکها تامین مالی شوند در این صورت سهام آنها می تواند وارد وثیقه گذاری شود. در واقع اگر شرکتی بخواهد اعتباری دریافت کند می تواند سهام خود را به عنوان وثیقه ارائه دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا