کشف مقبره 3هزار و 500 ساله در مصر

چندی پیش تیمی از پژوهشگران مصر شناس و باستان شناسان مرکز پژوهشی آمریکا در مصر American Research Center in Egypt ، مطالعات و کاووش های خود را در منطقه باستانی اقصر آغاز کرده اند . این مطالعات و پژوهش ها که در ماه های گذشته سبب کشف آثار معماری و اشیا بسیاری شده بود ، به تازگی منجر به کشف یک مقبره باستانی در منطقه القرنا در شهر اقصر شد . مطالعات مصرشناسان نشان می دهد این مقبره به سلسله هجدهم پادشاهی در مصر تعلق دارد .

در همین زمینه ممدوح الدماتی وزیر عتیقه جات مصر در بیانیه ای رسمی در رابطه با این مقبره جدید اعلام کرد : " دیوارهای این مقبره که به سلسله پادشاهی جدیدی در فاصله زمانی سال های 1550 تا 1070 پیش از میلاد تعلق دارند ، به وسیله تعداد زیادی نقاشی پوشانده شده است که این نقوش ، عمدتا بازگو کننده سبک رایج زندگی مردم سرزمین مصر  در آن روزگار است . "

بررسی های پژوهشگران نشان می دهد که این مقبره به فرعونی با نام ساتموت Satmut   و همسرش ملکه تا – خه – آت  Ta-kh-at تعلق دارد . متاسفانه این مقبره در طول تاریخ حیات خود و در زمان گذشته مورد تاراج قرار گرفته و اشیا داخل آن دزدیده شده و برخی از نقوش آن آسیب دیده و بخش هائی از نوشته های داخلی این معبد نیز به عمد از بین رفته است .

از سوی دیگر علی الهناوی از اعضای این تیم تحقیقاتی در گفتگو با رسانه های خبری اعلام کرد : " این مقبره تازه کشف شده در شرق TT110 قرار گرفته و بخش هائی از حیاط آن ها مشترک است . در ورودی این مقبره به سمت جنوب بوده و این معبد دارای سالنی مستطیل شکل است که به صورت آوار  در آمده و بخش های زیادی از آن تخریب شده است . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا