لبخند مصنوعی می تواند انسان را شادتر کند

بر اساس تحقیقات جدید محققان، فیزیولوژی یک حالت چهره خاص می تواند بر تجربه عاطفی انسان ها تاثیر بگذارد؛ بنابراین لبخند زدن در زمان ناراحتی نیز می تواند موجب بهبود حالات روانی افراد و شاد بودن بشود. الکس کورب، دانشمند فعال در رشته عصب شناسی در این باره این گونه بیان می کند: «بازخوردهای مرتبط با صورت واقعا موثر واقع می شود زیرا مغز خم شدن برخی از عضلات صورت [در هنگام خندیدن] را احساس می کند و آن را این گونه تفسیر می کند که احتمالا از موضوعی خوشحال است. به طور مشابه، اگر همان عضله خم نشود پس ذهن این امر را به عنوان خوشحال نبودن برداشت می کند.»

ضربان قلب افرادی که لبخند بر لب داشتند نسبت به افرادی که صورت خنثی داشتند سریع تر به حالت عادی بازگشت؛ اما افرادی که به نحوی لبخند زده بودند که دندان های فرد مشخص شده بود زودتر از سایر افراد با حالت طبیعی بازگشتند.

شواهد این تحقیق درواقع با بهره از یافته های پژوهشی که در سال 2012 میلادی بر روی 169 انسان انجام شده است، به دست آمده اند. محققان در ابتدای این تحقیق افراد شرکت کننده را در معرض انجام فعالیتی استرس زا قرار دادند و سپس ضربان قلب آنها را در هنگام بروز سه حالت چهره خنثی، لبخند معمولی و لبخند واقعی که در چشمان نمایان می شود اندازه گیری کردند.

ضربان قلب افرادی که لبخند بر لب داشتند نسبت به افرادی که صورت خنثی داشتند سریع تر به حالت عادی بازگشت؛ اما افرادی که به نحوی لبخند زده بودند که دندان های فرد مشخص شده بود زودتر از سایر افراد با حالت طبیعی بازگشتند. در نتیجه حتی لبخند ساختگی نیز می تواند حال افراد را بهتر کند؛ بنابراین اگر در شرایط واقعا سختی قرار گرفتید می توانید موقعیت پیش آمده را با لبخند برای خود آسان تر کنید.

منبع: mic

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا