افتتاح بلندترین تونل ریلی جهان با طول 57 کیلومتر

بزرگترین تونل ریلی جهان که در کشور سوئیس ساخته شده است ، آماده بهره برداری بوده و بر اساس اعلام مقامات این کشور، قرار است طی مراسمی ویژه در روز یکم ژوئن برابر با دوازدهم خرداد افتتاح شود. این پروژه که با نام گوتهارد شهرت دارد، بخش ایتالیائی زبان کانتون تیکینوی سوئیس را به بخش آلمانی زبان اوری کانتون متصل می کند.

 افتتاح این تونل نقش مهمی در تسهیل ارتباطات زمینی این بخش از قاره اروپا داشته و به همین دلیل در مراسم افتتاحیه آن؛ آنجلا مرکر صدر اعظم کشور آلمان، هولاند رئیس جمهور فرانسه و متئو رنزی نخست وزیر ایتالیا حضور خواهند داشت.

به گفته کارشناسان، هزینه ساخت این تونل برابر با بیست و یک و نیم میلیارد یورو بوده و طول آن 57 کیلومتر و یکصد متر است. این رکورد پیش از این در اختیار کشور ژاپن و تونل سی کان بود که دارای طول پنجاه و سه کیلومتر و نهصد متر است.

گفتنی است افتتاح این تونل نقش مهمی در تسهیل ارتباطات زمینی این بخش از قاره اروپا داشته و به همین دلیل در مراسم افتتاحیه آن؛ آنجلا مرکر صدر اعظم کشور آلمان، هولاند رئیس جمهور فرانسه و متئو رنزی نخست وزیر ایتالیا حضور خواهند داشت.

در همین رابطه آندریا آرسیدیاکونو، مدیر ارشد وزارت امور خارجه سوئیس اعلام کرد : ساخت این تونل از نظر تاریخی دارای اهمیتی بسیار زیاد برای دو کشور سوئیس و ایتالیا است. عملیات حمل و نقل و ترانزیت در کوه آلپ و افتتاح این کوریدور مهم می تواند موجب ارتباط مستقیم جنوا و روتردام شود. به این ترتیب و با افتتاح این تونل، ایتالیا و سوئیس این امکان را خواهند یافت که نقشی مهم و حیاتی را در مساله حمل و نقل و ترانزیت در قاره اروپا بر عهده گرفته و از منافع آن بهره مند شوند.

این تونل در زیر کوه های آلپ ساخته شده و طراحی و مهندسی آن داری پیچیدگی ها خاص خود بوده و اجرای آن نیازمند محاسبات مسائل مختلف زمین شناختی بود.

منبع: ansa

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا