اعطای جایزه ملی ژنتیک به 10 محقق برجسته

دکتر سیدجواد مولی، نایب رییس انجمن ژنتیک ایران در دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران با تاکید بر این که جایگاه امروز ژنتیک ایران مرهون تلاش پیشکسوتان این حوزه است، اظهار کرد: چهاردهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی ژنتیک ایران همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن ژنتیک ایران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزییات برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: در این دوره از کنگره هزار و 79 نفر ثبت‌نام کردند که پس از ارسال چکیده مقالات، 89 مقاله در قالب ارائه به صورت سخنرانی و 759 مقاله نیز در قالب ارائه به صورت پوستر انتخاب شدند.

مولی با بیان این که در این دوره از 11 کشور سخنران کلیدی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ملاک انتخاب ما سطح علمی دانشمندان بوده است.

وی از اهدای جایزه ملی ژنتیک در این دوره از کنگره خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن ژنتیک، تندیس اولین دوره جایزه ملی ژنتیک ایران اعطا خواهد شد. این تندیس در سه زیرگروه به چهره‌های تاثیرگذار، محققان برتر و محققان جوان برتر در حوزه‌های مختلف ژنتیک اهدا می‌شود.

به گزارش ایسنا،مولی برگزاری جلسات مشترک میان مهمانان خارجی با مراکز علمی داخلی را از دیگر برنامه‌های این کنگره دانست و تصریح کرد: به منظور تعامل بیشتر دانشجویان با محققان خارجی برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است تا بتوانند در محیط‌های کاملا غیر رسمی و به صورت رو در رو سوالات علمی و آکادمیک خود را با محققان خارجی در میان بگذارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا