گزارش تصویری از کشف مومیایی نوزاد سقط شده در مصر

شاید با شنیدن نام مومیایی تصویری از یک جنازه باندپیچی شده با ابعاد یک انسان عادی در ذهن هر فردی شکل بگیرد ولی یافته جدید دانشمندان در کشور مصر می تواند موجب در هم شکسته شدن این نوع دیدگاه شود زیرا این مومیایی متعلق به یک جنین انسان در شرایط پیش از تولد است.

دانشمندان معتقدند که این امر نشان از اهمیت بالای مراسم ویژه تدفین به روش مومیایی کردن دارد و نشان می دهد که اعضای خاندان سلطنتی مصر حتی در صورت مرگ در دوران جنینی نیز با چنین فرایندی به دیار باقی فرستاده می شدند.

این مومیایی در یک تابوت بسیار کوچک قرار گرفته است که ابعاد این تابوت تقریبا برابر با یک جعبه کفش است. محتویات این تابوت شامل جنازه یک جنین سقط شده در دوران مصر باستان است که همین امر به خودی خود برای دانشمندان شگفت آور بوده است.

در ابتدای امر و با یافته شدن این تابوت، دانشمندان پیش بینی کرده بودند که اعضای بدن یکی از انسان های بالغ در آن قرار گرفته است. در ادامه اسکن های دقیق بر روی این تابوت انجام شد و باستان شناسان در کمال ناباوری با کودک سقط شده ای در این تابوت روبرو شدند که شاید نخستین نمونه در نوع خود به حساب بیاید.

دانشمندان معتقدند که این امر نشان از اهمیت بالای مراسم ویژه تدفین به روش مومیایی کردن دارد و نشان می دهد که اعضای خاندان سلطنتی مصر حتی در صورت مرگ در دوران جنینی نیز با چنین فرایندی به دیار باقی فرستاده می شدند. در ادامه می توانید تعدادی از تصاویر منتخب مربوط به این یافته منحصر به فرد باستان شناسی را مشاهده کنید.

منبع: telegraph

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا