کنفرانس ژنومیک اختلالات مغزی برگزار شد

اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی و افسردگی، اختلالات تحلیل برنده عصبی مانند بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون، روند رو به رشدی را در کشورهای توسعه یافته تجربه می کنند.

پیشرفتهای تکنیکی در پنج سال گذشته از جمله مطالعات ژنومی و مطالعات نسل جدید تعیین توالی، به کشف شرایط مستعد کننده بروز اختلالات روانی و عصبی کمک شایانی کرده است.

این کنفرانس میزبان شمار زیادی از متخصصان علوم اعصاب، ژنتیک، بیوانفورماتیک و اپیدمیولوژی بود که با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون روش‌های درحال ظهور و فرصت‌های پیش رو برای پیشگیری و درمان بیماری‌های عصبی- روانی گردهم آمده بودند.

پیشرفت‌ها و چالش‌های موجود در بخش ژنومیک اختلالات مغزی، زیست شناسی و معماری ژنومی بیماری‌های عصبی- روانی، تمرکز بر تشخیص زودهنگام خطر، نشانگرهای زیستی، شناسایی الل‌های نادر، محورهای اصلی  Genomics of Brain Disorders 2016 را تشکیل می دادند.

الیسون گوت از مرکز پزشکی مونت سینای و جان هاردی از کالج دانشگاهی لندن، ریاست این کنفرانس را برعهده داشتند؛ استیون هیمان از Broad Institute آمریکا نیز سخنران اصلی این کنفرانس بود.

در مدت سه روز برگزاری این کنفرانس 29 مقاله و سخنرانی توسط متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلیس، دانمارک، سوئیس، فرانسه، هلند ارائه شدند.