روسیه در پی جستجوی راهکارهایی برای مبارزه با سیگار

 "دمیتری نوسوف" نماینده مجلس، پیشنهاد جدیدی را در همین رابطه مطرح کرده است. بر اساس این طرح پیشنهادی تمام پاکت‌های سیگار از نظر رنگ و اندازه یکنواخت می‌شوند و تنها تفاوت در نوشته‌های روی پاکت سیگار با حروف خواهد بود. همچنین قرار است تابلوهای آگهی تصویری درباره بیماری‌های ناشی از اعتیاد به سیگار بیشتر شود. یک ممنوعیت دیگر نیز با اضافه کردن هر گونه افزودنی به تنباکو مرتبط است.

به گزارش اسپوتنیک، "داریا خالتورینا" رئیس دوم ائتلاف ضد سیگار و عضو کارگروه طراحی مقررات فنی محصولات دخانیات در این خصوص گفت: آزمایش شیمیایی محصولات دخانی نشان داده است که موادی به تنباکو اضافه می شود که به این اعتیاد شدت می‌بخشد و در صورت ترک سیگار ایجاد چاقی مزمن و "برونشکتازی"، طعم نامطبوع دود سیگار و بی‌حسی گلو می‌شود.

به گزارش ایسنا،افزایش قیمت یک پاکت سیگار ابتکار دیگری است که در پارلمان این کشور بررسی خواهد شد. "آنتون بلیاکوف" نماینده پارلمان با تفسیر این موضوع گفت: افزایش قیمت، موثرترین روش در کاهش تعداد سیگاری‌ها در کشور است اما به دلیل تورم، دوباره به سطح بسیار پایین قیمت‌ها در مقایسه با اروپا بازگشتیم و به این دلیل رسیدن به نتایج موثر تدابیر ضددخانیات ممکن نشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا