پوشش بیمه درمان ناباروری مستلزم تغییر مقررات بیمه است

به گزارش پژوهشگاه ابن سینا، دکتر علی ماهر افزود: در شورای عالی بیمه هم مدتی است دربارۀ پوشش بیمۀ درمان ناباروری بحث و گفت وگو می شود.
ماهر دربارۀ مشکلات موجود در مسیر بیمه شدن درمان های ناباروری گفت: هنوز در این زمینه از طرف بیمه ها کار خاصی انجام نشده است، زیرا باید تغییراتی در قانون و مقررات بیمه ها ایجاد شود و این کار به مصوبه شورای عالی بیمه نیاز داریم. 
ماهر در هفتۀ «خانواده، تولید مثل و فرزندپروری»، ضمن برشمردن ناباروری به عنوان یکی از اساسی ترین مشکلات خانواده ها گفت: ناباروری یکی از دلایل اصلی نابسامانی های خانوادگی و جدایی ها در کشور است. 
وی با اشاره به این که بسیاری از دلایل ناباروری قابل پیشگیری است و بسیاری از موارد با روش های دارویی یا غیر دارویی درمان می شود، اظهار کرد: تمرکز بر روش های درمان ناباروری است که هم به تحقق سیاست های جمعیتی مورد نظر مقام معظم رهبری کمک می کند و هم نابسامانی ها و اختلالات روحی – روانی و اجتماعی را کاهش می دهد.
ماهر، یکی از مشکلات اساسی زوج های نابارور را هزینه های سنگین درمان دانست و افزود: بسیاری از روش های درمان ناباروری گرانقیمت هستند و خانواده ها باید هزینه های زیادی را برای درمان بپردازند. 
وی گفت: وزارت بهداشت در طرح تحولات سلامت و براساس سیاست های جدید جمعیتی کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری، از ابتدای امسال این امکان را ایجاد کرد که چند روش اصلی درمان ناباروری تحت پوشش وزارت بهداشت قرار گیرد.
ماهر اظهار کرد: قبل از این موضوع، کمیته امداد امام خمینی، ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم در قالب طرح برکت هم تسهیلاتی را برای درمان ناباروری در نظر گرفته بودند.
وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حمایت از زوج های نابارور گفت: از سال گذشته ادارۀ درمان ناباروری زیر نظر مرکز پیوند وزارتخانه شکل گرفته که متشکل از استادان و متخصصان درمان ناباروری، جنین شناسی و مامایی است.
ماهر گفت: فرآیند درمان ناباروری و اعتباربخشی مراکز نیز کاملاً زیر نظر ادارۀ درمان ناباروری قرار گرفته است. همچنین با ایجاد یک نرم افزار کنترلی، عملکرد این مراکز به صورت متمرکز توسط وزارت خانه کنترل و نظارت می شود و به مراکز درمان ناباروری براساس ارزیابی عملکردشان اعتبار و بودجه داده می شود. 
هفتۀ پایانی اردیبهشت، هفتۀ «خانواده، تولید مثل و فرزندپروری» نام گذاری شده است. در این هفته، کمپینی ملی نیز به همین نام راه اندازی شده که یکی از اهداف آن حمایت از زوج های نابارور است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا