کاهش استفاده از اینترنت به علت کمبود امنیت

اینترنت به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از زندگی بشر به حساب می آید ولی محیط این دهکده جهانی به واسطه حضور هکرها و دولت های سلطه طلب، دیگر چندان امن به نظر نمی رسد. این امر موجب شده است که به صورت ناخودآگاه میزان احتیاط در کار کردن با اینترنت به شدت زیاد بوده و حتی در برخی از موارد موجب عدم استفاده افراد از اینترنت شود.

می توان مشاهده کرد که افشاگری های ادوارد اسنودن چگونه توانسته است تا دیدگاه کاربران شبکه اینترنت را مخدوش ساخته و کاربری این شبکه جهانی را برای بسیاری از کاربران به یک سطح جدید و صد البته محدودتر از پیش کاهش بدهد.

سامانه مدیریت ارتباطات و اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا به تازگی تحقیقاتی جامع در زمینه میزان اعتماد به اینترنت را به انجام رسانده است که نتایج آن افتی فاحش در استفاده از این شبکه را نشان می دهد. این تحقیقات که بر روی بیش از چهل هزار خانواده انجام شده است، نشان از آن داشته است که یک نگرانی 63 درصدی درباره سرقت هویت در شبکه اینترنت در میان کاربران به چشم می خورد.

45 درصد از شرکت کنندگان نیز نگرانی بسیار زیادی درباره مواجهه با کلاه برداری و جعل هویت داشته اند. در این میان 23 درصد از افراد معتقد بودند که داده های آنها به صورت قطعی دستکاری شده است و از آن جالب تر نیز این است که 18 درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند که دولت آمریکا به سرقت اطلاعات آنها و نقض حریم شخصی کاربران دست زده است.

در این میان کاربران اینترنتی در آمریکا به سه دسته از محدودیت کاربری از این شبکه تقسیم شده بودند. گروه نخست تمامی مراودات بانکی خود را با کمک سیستم های غیراینترنتی انجام می دادند و گروه دوم تنها از خرید آنلاین پرهیز می کردند. گروه سوم کار را به سطح جدیدی رسانده و معتقد هستند که حتی حضور در شبکه های اجتماعی نیز می تواند به سرقت هویت آنها و از دست رفتن حریم شخصیشان منتهی شود.

به این ترتیب می توان مشاهده کرد که افشاگری های ادوارد اسنودن چگونه توانسته است تا دیدگاه کاربران شبکه اینترنت را مخدوش ساخته و کاربری این شبکه جهانی را برای بسیاری از کاربران به یک سطح جدید و صد البته محدودتر از پیش کاهش بدهد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا