نرم افزار همراه برای یافتن کودکان گم شده

استفاده از فناوری برای حفظ امنیت، امری تازه به حساب نمی آید ولی در برخی از موارد این کاربری های جدید، به شدت خلاقانه هستند. در یکی از نمونه های بارز از این دسته از خلاقیت ها، به تازگی پلیس ملی چین در اقدامی جالب برای تشویق شاهدان به گزارش دادن محل اختفای کودکان گم شده و یا دزدیده شده به سراغ استفاده از فناوری های روز جهان رفته و یک نرم افزار جدید ویژه برای این کار را راه اندازی کرده است.

کاربرانی که در نزدیکی محل فیزیکی حضور آنها کودکی ناپدید شده است به سرعت بر روی این برنامه اطلاعاتی از قبیل عکس و مشخصات کودک را دریافت خواهند کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر تحقیقات جنایی وزارت امنیت عمومی چین، بیش از 5 هزار پلیس ضد قاچاق به هنگام دریافت گزارش های جدیدی در رابطه با کودکان دزدیده شده، اطلاعات این نرم افزار را به روز رسانی خواهند کرد. به این ترتیب کاربرانی که در نزدیکی محل فیزیکی حضور آنها کودکی ناپدید شده است به سرعت بر روی این برنامه اطلاعاتی از قبیل عکس و مشخصات کودک را دریافت خواهند کرد.

البته این امکانات تنها مربوط به شروع فرایند کاری این نرم افزار هستند و در طول زمان دامنه اعلانات این برنامه نیز گسترش پیدا خواهد کرد. همان طور که پیش از این نیز گفته شد، هدف اصلی از طراحی چنین نرم افزاری به دست پلیس ملی چین، تشویق مردم به افزایش همکاری با پلیس، به ویژه در پرونده های مربوط به دزدی و قاچاق کودکان بوده است. شایان ذکر است که این نرم افزار با هزینه ای نسبتا بالا طراحی شده و امید زیادی به موفقیت آن وجود دارد.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا