60 درصد استفاده از شبکه های اجتماعی با هدف سرگرمی است

به گزارش مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی امروز (یکشنبه) در یازدهمین همایش روابط عمومی، افزود: در کشوری که درجه آمادگی الکترونیکی آن سه رقمی است و در حوزه دولت الکترونیکی نیز رتبه سه رقمی دارد، این نشان می دهد که نخبگان جامعه که جمعی از آنها همین روابط عمومی ها هستند درحوزه تولید محتوا، تامین نیازهای اطلاعاتی، اقناع و هدایت مردم فعال نبوده اند.
وی با اشاره به این که ما در مرکز ملی فضای مجازی در زمینه شناسایی فعالانی که می توانند تولید محتوا کنند، کار کردیم، اظهار کرد: مشخص شده که نزدیک ٢٨٠ هزار تشکل بزرگ و کوچک در کشور وجود دارد که در حوزه تولید محتوا آن چه که باید انجام نداده اند و یکی از این تشکل های بزرگ روابط عمومی ها هستند.
فیروزآبادی گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعفی که بایستی جبران شود و مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعدد به آن توجه داشتند، بحث نهضت تولید محتوا در کشور است.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی از روابط عمومی های فعال در کشور دعوت کرد تا مشارکت فعالی در نهضت تولید محتوا در کشور داشته باشند.
وی با بیان اینکه شاخص های قدرت سایبری ملی ارسال پیام هدفمند به جامعه هدف است و باید بتواند این پیام قدرت متقاعد سازی داشته باشد که این مهم یکی از ارکان روابط عمومی ها است، افزود: بازیگران و فعالان این حوزه باید بتوانند تولید محتوا داشته باشند چرا که تولید محتوا به معنای تولید قدرت و منافع ملی است و ما می توانیم به دنبال تولید محتوای مناسب بگوییم شبکه ملی اطلاعات در کشور داریم.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اظهار امیدواری برای این که بتوانیم شاخص هایی را برای روابط عمومی سایبری استخراج کنیم و شبه آماری به صورت رصدی داشته باشیم، افزود: روابط عمومی ها به عنوان مرکز اطلاع رسانی کار شفافیت در جامعه را به عهده دارند و به دنبال متقاعد سازی و ایجاد همگرایی حول سازمان و موسسه خود هستند که این نقش بسیار مهمی بوده و جنس آن از نوع قدرت نرم است.
فیروزآبادی با بیان این که اعمال این قدرت و نقش مهم روز به روز با توجه به تحولات تکنولوژیکی افزایش پیدا می کند، اظهار کرد: اگر روابط عمومی ها به تکنولوژی توجه نکنند از انجام وظایف خود باز می مانند بنابراین پیاده سازی برخی از مدل های مناسب اطلاع رسانی برای روابط عمومی ها بر روی سکوهای فضای مجازی ضروری است.
وی با تاکید بر دسته بندی روابط عمومی ها در کشور اعلام کرد: در حوزه روابط عمومی ها هم دسته بندی هایی صورت گرفته و براساس آن در روابط عمومی آنلاین که خیلی جدی است بحث اتصال و نه ارتباط مطرح است و با توجه به این که شما همیشه بر خط هستید رابطه بر قرار نمی کنید بلکه شما اتصالی عمومی داشته و تعاملی بودن نیز به شدت مطرح است.
فیروزآبادی با بیان این که روابط عمومی ها باید در این حوزه نوآوری داشته باشند، افزود: در این حوزه می توان نوآوری داشت و الگویی برای کل کشور و حتی برای بخش های بزرگی از جهان شد اما در حال حاضر نوع نگاه برای روابط عمومی سایبری مبتنی بر نوآوری نبوده و صرفا به کار گیری ابزار و بهره برداری از سکوهای نرم افزاری است.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: باید سه حوزه ابزار، اطلاعات و تفهم در این فضا مد نظر قرار گیرند چون شما درحوزه اقناع کار می کنید بنابراین حوزه تفهم بسیار مهم است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا