ناباروری از علل شایع طلاق در کشور است

 دکتر محمدرضا نوروزی روز یکشنبه در نشست خبری کمپین خانواده، تولید مثل و فرزندپروری افزود: حدود 30 درصد ازدواج ها در تهران در سال اول منجر به طلاق می شود که از این تعداد حدود شش تا هفت درصد آن به دلیل بچه دار نشدن خانواده ها است. 
نوروزی با اشاره به آمار کلی حدود 25 درصدی آمار طلاق در کشور، اظهار کرد: عامل چهار درصد طلاق ها در کشور ناباروری است. 
وی توضیح داد: بر اساس آمارها حدود 250 هزار طلاق در کشور صورت می گیرد که از این تعداد حدود 50 هزار طلاق در اثر ناباروری می باشد. 

** حدود 50 درصد هزینه داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است 
نوروزی همچنین با اشاره به این که حدود 50 درصد هزینه های ناباروری زیر پوشش بیمه قرار دارد، اظهار کرد: هزینه ناباروری در هر سیکل حدود 10 میلیون ریال است که 50 درصد آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. 
وی اظهار کرد: قدم بعدی، اختصاص سوبسید به هزینه های درمانی است که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از این سوبسید بهره مند می شوند. 
وی به حمایت های وزارت بهداشت از زوج های نابارور اشاره کرد و گفت: حدود 1000 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص پیدا کرد که در اختیار زوج های نابارور قرار خواهد گرفت. 
مشاور وزیر بهداشت همچنین از فعالیت حدود 70 مرکز درمانی ناباروری در کشور خبر داد که از این تعداد 40 مرکز خصوصی و بقیه دولتی می باشند.

**زوجین سن فرزندآوری را به تاخیر نیاندازند 
در بخش دیگری از نشست خبری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص باروری به موقع زوجین تاکید کرد و گفت: زوجین سن بچه دار شدن و فرزندآوری را به تاخیر نیاندازند. 
دکتر ژاله ذوالقدری اظهار کرد: باید با ایجاد زیرساخت های فرهنگی در خانواده ها این موضوع را در کشور برطرف کنیم. 
وی به عوامل موثر در افزایش ناباروری در کشور اشاره کرد و گفت: مسایل محیطی، سبک زندگی و تغذیه ناسالم از موضوعات مهمی هستند که می تواند در افزایش آمار ناباروی موثر باشند. 
ذوالقدری ادامه داد: چاقی، غذای های آماده ( فست فود) و آلاینده های محیطی می توانند تاثیر منفی روی سیستم باروری افراد داشته باشند که باید این موضوعات را رعایت کرد. 
وی بر اهمیت آگاهی جوانان از راه های پیشگیری از بیماری ها و عفونت مربوط به سیستم تناسلی تاکید کرد و گفت: با آگاهی افراد، می توان این بیماری ها را در کشور کنترل کرد. 
 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه آمار ناباروری در کشور رو به افزایش است گفت: ضروری است که زوج های نابارور مشاوره های صحیح، آموزش و آگاهی مناسب را فراگیرند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا