گزارش تصویری از برترین فناوری های شهری کاهش آلودگی هوا

آلودگی هوا به عنوان یک بحران بزرگ برای انسان امروزی مطرح است ولی دانشمندان و طراحان همواره برای مشکلات مختلف به دنبال راه حل هایی مناسب می گردند و در این زمینه نیز طرح هایی ارائه کرده اند که هر یک از این طرح ها می توانند به شدت بر روی میزان آلودگی هوا تاثیر بگذارند و با جذب هوای آلوده، هوای پاک به ساکنمان شهر ارائه کنند.

هر یک از این طرح ها می توانند به شدت بر روی میزان آلودگی هوا تاثیر بگذارند و با جذب هوای آلوده، هوای پاک به ساکنمان شهر ارائه کنند.

نخستین نمونه در این زمینه را می توان سیستم بازیابی آلایندگی در کشور سوییس دانست. بر اساس این پروژه قرار است تا آلودگی ایجاد شده از سوخت خودروها به وسیله لوله هایی به نقاط مشخصی فرستاده شوند و در آنجا به سوخت مورد نیاز برای دستگاه های دیگر بدل گردند.

دیگر مورد را می توان اثر هنری ویژه ای به نام Wendy دانست که در حقیقت یک مجسمه به شکل یک طرح دارای نوک های تیز و اصطلاحا تیغ تیغی است. این مجسمه که از ریز ذراتی ویژه تشکیل شده است علاوه بر زیبا سازی محیط شهری می تواند هوای آلوده را دریافت کرده و به هوای پاک تبدیل ساخته و در محیط منتشر سازد.

دیگر راهکار ارائه شده توسط دانشمندان نیز تبدیل کردن آلودگی هوای به جواهرات است. در این طرح، بزرگ ترین دستگاه مکش آلایندگی در جهان برای جذب آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرد و مواد جذب شده در این دستگاه پس از فشرده سازی و گذراندن فرایندی خاص به قطعات جواهرآلات تبدیل خواهند شد.

یکی از منحصر به فرد ترین طرح های ارائه شده را می توان طرح جنگل های عمودی ایتالیا دانست که در حقیقت شامل درختکاری در اسمان خراش ها است. این طرح می تواند به صورت کاملا طبیعی موجب افزایش سلامتی کرده زمین و پاک شدن هوا شود و مشکل کمبود محیط زمین برای اجرای درختکاری را نیز رفع کند.

ایالت کالیفرنیای آمریکا نیز به زودی شاهد یکی از برترین فناوری های ضد آلودگی جهان خواهد بود. این فناوری شامل سفال های شیروانی خاصی است که می توانند هوا را تصفیه کرده و به هوای پاک تبدیل کنند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا