ثبت بالاترین افزایش آلودگی هوای جهان در زابل

به تازگی سازمان سلامت جهانی اعلام کرده است که آلودگی هوا در سطحی به مراتب بدتر از تصورات ما در حال افزایش است. این سازمان در تحقیقات خود دریافته است که میزان آلودگی هوای شهرهای جهان در طول 5 سال گذشته به صورت متوسط به میزان 8 درصد افزایش داشته است.

شهر زابل در ایران به عنوان شهری با بیشترین میزان رشد آلودگی در جهان از سوی این سازمان معرفی شده است. رتبه های دوم و سوم نیز به شهرهای گوالیور و الله آباد در هندوستان تعلق دارد.

موضوع مهم این است که میزان آلودگی در شهرهای جنوب شرق آسیا، سواحل غربی اقیانوس آرام و خاورمیانه به شدت بالاتر از سایر نقاط زمین است و حتی در برخی از شهرهای این مناطق شاهد این بوده ایم که میزان آلودگی، 10 برابر بالاتر از سطح تعیین شده به عنوان هوای آلوده است.

در این تحقیقات ابتدا لیستی از شهرهایی که بیشتری میزان رشد در زمینه آلودگی را داشته اند اعلام شده است. در این میان نکته بسیار مهم این است که شهر زابل در ایران به عنوان شهری با بیشترین میزان رشد آلودگی در جهان از سوی این سازمان معرفی شده است. رتبه های دوم و سوم نیز به شهرهای گوالیور و الله آباد در هندوستان تعلق دارد. در ادامه نیز در این فهرست شهرهای ریاض و الجبیل در عربستان سعودی و ژینگ تای در کشور چین قرار دارند.

از سوی دیگر آلوده ترین شهر جهان در لیست یاد شده جایی ندارد بلکه این عنوان به شهر اونیتشا در کشور نیجریه تعلق دارد. آلودگی در این شهر به اندازه ای بالا است که میزان آن، 30 برابر بیش از حد مجاز تشخیص داده شده است. این سازمان هشدار داده است که کودکان و افراد سالخورده در مقایسه با سایر انسان ها در معرض بیشترین خطرات آلودگی هوا قرار دارند و به همین دلیل نیز زندگی در این شهرها برای این دسته از انسان ها بسیار خطرساز خواهد بود.

منبع: techtimes

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا